Nye ICer til Gradient delefilter

Rosinen i pølseenden

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf his067 » ons 22. aug 2018 23:48

:cool1:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf Arnborg » tors 30. aug 2018 23:42

Hej, jeg har et sæt ESL63 og Gradient SW63, men mangler det originale Gradient delefilter. Jeg kører med et lidt middelmådigt PA delefilter fra Behringer.
Basserne drives af Nakamichi PA-7EII og elektrostaterne drives lige nu af en SONY TA-N80ES. Efter behov har jeg en TacT roomprocessor koblet ind da mit lytterum er ret lille til dette udstyr. Jeg mener selv det spiller pænt meget godt.

Jeg har ledt efter det originale filter uden held. Et diagram vil hjælpe, men jeg er lidt usikker på om jeg vil begive mig ud i printfremstilling osv....(selvom jeg stadig har udstyret liggende til det)

Spørgsmålet er jo også om det delefilter egentlig står mål med sådan et højttaler setup?

Jeg har prøvet en Lyngdorf TDAI 2170 sammen med an SDA-2400 til basserne, det var super godt i basen, men efter min mening lidt for skarpt i elektrostaterne. Men i det mindste havde TDAI 2170 indbygget filter.
..........og så er det jo heller ikke Vintage!

jeg følger spænd med i resultatet med diagram, og forsøg med opamps............
Krell KSA-80. JBL L-112. Lænestol. Micro Seiki BL_77. Sony CDP-101. Revox PR-99. Parasound P/HP-850. AIWA AD-F990, Blusound Node 2.
Brugeravatar
Arnborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Arnborg
Lokalitet: 7400

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf senilix » lør 8. sep 2018 13:13

Hej,

I må undskylde. Jeg får som sagt ikke email notifikation når der kommer nyt indlæg i tråden. Men jeg kunne se at der blev ventet på mig så jeg tænkte jeg hellere måtte få taget mig sammen og lavet et diagram ;) .

Jeg ved ikke om der er nogle begrænsninger på fil størrelse så jeg har lavet en pdf der kan hentes her:

https://drive.google.com/open?id=1aHQVxKuIPEw-c7VbXSyhVjpg-Eo-OyXD

Håber det kan tydes. Jeg har kun tegnet én kanal og den del der er fælles for begge kanaler så diagrammet giver mening.

Jeg vil mene der er flere muligheder for at lave noget der har tilsvarende frekvens response med andre komponenter. Det kan realiseres med DSP, diskret opbygget eller endda rør hvis man vil. Så det er kun temperamentet og hvad ellers ens lyster er, der sætter begrænsningen.

Min personlige holdning er at operations forstærkere nu ikke er så dårlige, men nu er vi jo nørder så mit bud ville være operations forstærkere til bas sektionen, måske med noget diskret udgangstrin, og så noget diskret til ESL delen.

Senilix
senilix
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 jun 2016
Lokalitet: Hjørring

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf his067 » søn 9. sep 2018 13:49

Det ser jo spændende ud: Måske skulle jeg konvertere mit gamle Audiovector AVEX delefilter (som er helt diskret opbygget), så det fik denne frekvensgang. Men, på den anden side, så fungerer det jo rigtigt godt som det står. Min kammerat, Bent, har også et sæt med org. delefilter og Electrocompaniet til bassen og Beard M1000 til resten. Det er noget der trækker....
Her bliver det så (når jeg får taget mig sammen) Meridian 105 til bassen og Radford MA50 til resten. Det bliver nok også ret godt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf senilix » man 10. sep 2018 20:30

Hej His067,

Det er da nogle dejlige vintage forstærkere. Det er da ligefør der skal rør til for ESL delen af filteret...
senilix
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 jun 2016
Lokalitet: Hjørring

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf his067 » man 10. sep 2018 20:39

Jamen, det er jo også hvad Radford MA50 er! og ovenikøbet en af de bedste forstærkere med synergi til ESL63.


Radford MA50.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf Mik112 » man 10. sep 2018 21:38

Godt nok blæret, - det der :-) Ikke meget at skamme sig over.
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf senilix » tirs 11. sep 2018 08:41

Hej his067,

Jeg var helt klar over Radforden er med rør. Det var ESL delen af Gradient filteret jeg hentydede til.

Men ellers et par flotte forstærkere.
senilix
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 jun 2016
Lokalitet: Hjørring

Re: Nye ICer til Gradient delefilter

Indlægaf his067 » tirs 11. sep 2018 08:42

Ah, det forklarer jo en del. God ide, forresten.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 30 gæster