Hvad er det?

Rosinen i pølseenden

Hvad er det?

Indlægaf Cockernes herre » søn 1. sep 2019 12:57

I 80' spurgte Piet Van Deurs udvalgte museumsfolk:" hvad er det?"
DSC_0128.JPG

Har selv i en handlet fået disse med som sælger gravede frem. De ligner den en blanding af en lavalampe + natlampe + rundstråle diskant højttaler. Men hvem har lavet dem? De blev købt sammen med Beovox 5000 lll i eg

Har ikke kunnet finde dem på nettet. Indeni er der to små højttalere rettet modsat hinanden. En i toppen og en i bunden i mellem er der en spredelinse. Enhederne ligner de diskanter der findes i beovox 5000 l
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Hvad er det?

Indlægaf LarsW » søn 1. sep 2019 14:05

:Tanke: Den er svær, men jeg har et bud.

B & O lavede i 1960`erne nogle rundstråle højtalere

https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=998

B&o rondstraler19631965.jpg


Men om det er noget tilsvarende du har kan jeg ikke svare på.

RondstralerInside.jpg


Mvh.
LarsW
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Hvad er det?

Indlægaf Cockernes herre » søn 1. sep 2019 14:18

Hej Lars
Sådan tænker jeg også men den her er meget mere primitiv fx hænger vha tre metalpinde på gitteret. Tænker at det kan være et billigt alternativ fra Seas, Philips eller lignende
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Hvad er det?

Indlægaf Cockernes herre » man 2. sep 2019 11:22

Efter nærmere granskning... Det ser ud til at ejer ét selv har lavet disse ligesom den kopi af Beovox 5000 som jeg også købte. Det var træsorten eg, frontstofophængningen og terminalerne der afslørede at det ikke var originale bv 5000mk3. Temmelig godt gået.
DSC_0155.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster