Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Rosinen i pølseenden

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf lpdal » ons 7. okt 2020 13:57

Tak for hurtigt svar, Mr. F.Marantz :-)
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf KenRas » ons 7. okt 2020 15:33

Sådan et sæt fine JBL fortjener næsten en lidt større Marantz, denne her kunne være et godt bud:

https://www.dba.dk/integreret-forstaerk ... re_listing

Men de lyder nok også fremragende på en 1030 :p

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf lpdal » fre 27. aug 2021 00:37

Efter lang søgen har jeg nu fundet et par JBL L26 i perfekt stand. Det bliver en fest!
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf Fredmarantz » fre 27. aug 2021 00:47

Ja- det gør det da! - tillykke med dem. :thumbsup:

Det tror jeg er et godt match, hvis du er opmærksom på, at den fine Marantz 1030 dog ikke har det største muskelsæt i Verden. Derfor er det vigtigt, at du ikke skruer højere op end det stadig lyder godt. (= forvrænget lyd pga anstrengt forstærker kan ødelægge selv store fine højttalere og det vil du vist ikke.)

Tak for din tilbagemelding - det glemmer mange af os....... :oops:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf lpdal » tors 2. sep 2021 21:09

Jeg synes at de klæder hinanden godt. 1030'eren er en varm og ærlig forstærker, og L26'erne er jo bare lækre! Åbne og helt uanstrengte. Jeg kan høre lidt mere pick-up-støj end tidligere (med mine Celestion SL12si), men får til gengæld en masse luft i lydbilledet....uden at jeg overhovedet er inde i den rette terminologi.
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: Hvilke JBL til en Marantz 1030?

Indlægaf Fredmarantz » tors 2. sep 2021 22:42

Den "rette terminologi" synes jeg nok også ofte er en gang tom snak - "mere luft" -" højere himmel" - "Sort baggrund"- " bedre perspektiv" - "bedre udklingning" - Strammere bund" og hvad man ellers, ikke mindst i salgsleddet, kan finde på at sige. læg mærke til, at adjektivet/tillægsordet altid står i 2. grad (komparativ) - idet man så åbenbart må gå ud fra, at der sammenlignes med et andet og måske tidligere produkt- og så er det sat op, så det, man nævner, er bedre. Hvem siger fx,. at en "strammere bund/bas" er bedre?

Det kunne jo også være, at man bare var glad for det produkt man har, uden at drage sammenligninger.

Hvis du er glad for lyden og al dens væsen, er lykken efter min mening gjort - med eller uden terminologi. :cool1:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 171 gæster