Ny Højttalere

Rosinen i pølseenden

Ny Højttalere

Indlægaf KLL » tirs 27. apr 2010 20:53

Skal have mig et sæt nye vintage gulv højttalere - prisleje omkring 6000kr
De skal være "kone venlige" da jeg ikke er lige så heldig som mange af jer andre at have et "lege rum"

Kom med jeres bud på en god gulv højttalere, som har en chancen for konen kan acceptere :mrgreen:
KLL
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 apr 2010

Re: Ny Højttalere

Indlægaf Louis » tirs 27. apr 2010 21:37

KLL skrev:Skal have mig et sæt nye vintage gulv højttalere - prisleje omkring 6000kr
De skal være "kone venlige" da jeg ikke er lige så heldig som mange af jer andre at have et "lege rum"

Kom med jeres bud på en god gulv højttalere, som har en chancen for konen kan acceptere :mrgreen:


Hmm Konevenlig vintage - Så håber jeg hun kan lide amerikansk valnød og palisander træ ;)

Ellers er chancerne minimeret kraftigt, hehe.

Hvad skal det spille sammen med, og i hvor stort et rum.

Hvordan ville hun se på fx et sæt JBL L100?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Ny Højttalere

Indlægaf Sorenki » ons 28. apr 2010 00:15

du kan godt glemme horn højtalere, desværre!
men som Louis siger, kommer man langt med JBL
det er min erfaring, at JBL lyden vender ved omkring JBL 100
dvs, man får megen vellyd fra L16 og op i serie - men ved L100 sker der noget seriøst og vildt som fortsætter helt op i de professionelle studiemonitorer!

så kan du få smuglet et par L100 ind så er det en kanon højtaler, men skal du nøjes med en mindre L16, er det stadigvæk en god højtaler, som går for væsentligt mindre!

mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2050
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Ny Højttalere

Indlægaf bjerager » ons 28. apr 2010 08:31

Kan du finde et par Carlsson OA 52, så har du for alvor et par konevenlige vintagehøjtalere - de spiller godt, giver et perspektiv, som vil tiltale mange, da de har en forrygende evne til at lade bagvæggen "forsvinde" og ikke kræver, at man bare sidder i smørhullet og lytter. Ydermere er de lave, står på gulvet, har et tiltalende men dog stadig diskret design, og så skal de stå op ad væggen, hvilket uden tvivl vil tiltale din kone.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Ny Højttalere

Indlægaf KLL » ons 28. apr 2010 13:54

Jeg har desværre ikke gode erfaringer med JBL, har en ven som har et sæt nyere JBL højtalere og der synes jeg diskanten er alt for dominerende, kan ikke huske hvad model det er, men den har titanium diskant og den bryder jeg mig ikke om.
Gælder det også for L100 mht. diskanten for L100 kunne måske være interessant og den kunne muligvis godt blive "godkendt"

Kan se der er foskellige L100 modeller.
KLL
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 apr 2010

Re: Ny Højttalere

Indlægaf Louis » ons 28. apr 2010 16:46

bjerager skrev:Kan du finde et par Carlsson OA 52, så har du for alvor et par konevenlige vintagehøjtalere - de spiller godt, giver et perspektiv, som vil tiltale mange, da de har en forrygende evne til at lade bagvæggen "forsvinde" og ikke kræver, at man bare sidder i smørhullet og lytter. Ydermere er de lave, står på gulvet, har et tiltalende men dog stadig diskret design, og så skal de stå op ad væggen, hvilket uden tvivl vil tiltale din kone.


Eller et par små Sonab, de er i hvert fald konevenlige ;)

Jeg mener først det varr den senere serie af JBL der havde de titanium Diskant.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Ny Højttalere

Indlægaf MDA » ons 28. apr 2010 17:52

Har lige solgt et sæt L90 de var lige skarpe nok til mine øre.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Ny Højttalere

Indlægaf r-l-b » ons 28. apr 2010 21:08

prøv om du ikke kan få fat i et sæt Tannoy DC 4000 - de er set solgt til omkring 4000 - eller little red monitor - Tannoy lavee også en lille monitor med en 10" dual concentric enhed - går ikke så dybt men spiller med en meget lægger lyd og knap så meget fløde og bulder som jbl
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Ny Højttalere

Indlægaf KLL » tors 29. apr 2010 18:07

Kunne være man skulle vente til at der kommer et sæt Tannoy tilsalg, har hørt Tannoy før og det var ikke helt skidt.
KLL
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 apr 2010

Re: Ny Højttalere

Indlægaf mcs_5 » ons 5. maj 2010 03:37

MDA skrev:Har lige solgt et sæt L90 de var lige skarpe nok til mine øre.

Det kommer vel også meget an på hvad du kobler dem sammen med?

De højttalere jeg bruger for tiden har en meget "afslørende" diskant (magnetostater ifølge Jan Nielsen's side). De lyder skrækkeligt på f.eks. min gamle Rema receiver, der spiller fint med mine endnu ældre Sanyo højttalere, men med den klasse A forstærker der er nævnt i en anden tråd spiller de dejligt...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Ny Højttalere

Indlægaf MDA » ons 5. maj 2010 08:57

Har prøvet med min Luxman rør effekt + Luxman C-12 og en int. rør forstærker og en Luxman L-11, men synes stadig de var lige lidt for skinger.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Ny Højttalere

Indlægaf r-l-b » ons 5. maj 2010 11:01

der kom et sæt ret kompakte Tannoy Ascot på KSB hifi4all i går - de har 10" coated Dual Concentric enhed og går ned til 50 hz så kældedyb bas får du ikke men massere vellyd - det er Pierre / MC_CLS der sælger dem og han er vel til at tale med
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Ny Højttalere

Indlægaf Almarx » tors 13. maj 2010 15:47

Prøv at se efter ældre højtalere fra F3-lyd, eller find noget med en ældre dynaudiodiskant, så tror jeg ikke det bliver skingert!
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Ny Højttalere

Indlægaf Tweaker » tors 13. maj 2010 20:17

Tannoy D700 http://dongfongaudio.blogspot.com/2009/ ... -used.html

Spiller fabelagtigt, og er rigtigt flot møbelhåndværk.

Jeg kan brække mig over at jeg solgte mine :(

EDIT: Der er et sæt her http://www.dba.dk/tannoy-d700-rosewood- ... -66243854/
Tweaker
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Ny Højttalere

Indlægaf j3n2 » søn 20. jun 2010 14:42

Har JBL L100 Century, og synes ikke de er for dominerende i diskanten. -en ting jeg godt kan lide ved dem, er at de spiller fyldigt, også ved lav volume.
Har også Dali Ikon6, men der synes jeg diskanten er noget mere dominerende til sammenligning.
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster