Seas hi-fi 30

Rosinen i pølseenden

Seas hi-fi 30

Indlægaf lasseahoei » tors 9. sep 2021 10:33

Hejsa,

Jeg fandt på et loppemarked et sæt Seas hi-fi 30 i Teak. I fantastisk kosmetisk stand
og fuldt funktionelle viser det sig. Retro stilen passer godt ind i min indretning så tænker de skal i drift.

Er der nogen der har noget kendskab til de højtalere? Der har ikke været renoveret noget på dem,
kantophæng er ok ud så det er ikke noget jeg vil pille ved, men bør man renovere noget i delefilteret?

Jeg har kun spillet dem på en ny Harman Kardon Citation amp, jeg tænker det kunne være fedt at smide en forstærker på fra samme tid, hvad kan anbefales til dette? Noget gammelt B&O eller skal der noget
rørforstærker på?

Mvh Lasse
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
lasseahoei
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 dec 2019
Lokalitet: Fredericia

Re: Seas hi-fi 30

Indlægaf Fingerburner » tors 9. sep 2021 12:23

Hej!

Beovox 1500 är väl något liknande. Kelvin med sin Youtubesida Stereo Review X har en del omdömen om Beovox 1500.

https://www.youtube.com/watch?v=mbvJvmkNyes
Fingerburner
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 feb 2013
Lokalitet: Karlstad

Re: Seas hi-fi 30

Indlægaf Rolf Zetterberg » tors 9. sep 2021 20:55

Har ett par i förrådet.
HiFi 30 och 74K skall vara samma.
Filtret (det finns flera versioner) ska vara H805,men det finns snarlika H8000,H8005 och D8005.....och kanske ännu fler....
Alla har delning 1500Hz och 4000Hz.
Drossel till basen och två kondingar till mellan resp diskant.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Seas hi-fi 30

Indlægaf oniel » lør 11. sep 2021 12:11

Sådan renoverede jeg delefiltre i hifi 30:

1.jpg


2.jpg


Se også: https://www.youtube.com/watch?v=YAlOZIgoY_A
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
oniel
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28 okt 2020
Lokalitet: Skanderborg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 171 gæster