Tip til højtaler front stof

Rosinen i pølseenden

Tip til højtaler front stof

Indlægaf LuxBerg » tirs 7. jun 2022 17:03

IMG_1031.jpg
I forbindelse med skifte af frontstof på et par store JBL højtalere kom jeg på den idé at bruge dobbelt klæbende nano tape i stedet for lim.

Det kan være det er afprøvet og beskrevet herinde på forummet i så fald har du chancen for at stå af nu....
Jeg er ved at indrette mit nye hifi/hobby rum som er lidt i naturfarver så jeg ville gerne have en ny kulør på fronterne ...så de er blevet sådan lidt cremede og latte...og blender lidt bedre ind.


Processen gik rigtigt godt og let.

Det er nok ikke ved alle typer stof og ramme man kan bruge tape .
Jeg brugte tape fra jem og fix og man kan strecthe stoffet på plads og tage det forsigtigt af og på ligesom med den langsomme tørrende lim.
Det var nemt og hurtigt at rulle tape'en på fremfor at lime og vente på limens størkning.

Dette projekt er jo ikke helt puristisk vintage - men det er jo mest princippet.....
Lidt fotos herunder.

MVH Karsten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
LuxBerg
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 04 jan 2015
Lokalitet: København

Re: Tip til højtaler front stof

Indlægaf hificlassic » tirs 7. jun 2022 22:08

Jeg er vild med dine JBL Cabaret. Var det dem der var til salg på DBA rigtig længe for 7500kr? Jeg overvejede det flere gange og ville rigtig gerne høre dem
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Tip til højtaler front stof

Indlægaf LuxBerg » tirs 7. jun 2022 23:07

Hificlassic - du er velkommen til høre dem hvis du kommer forbi det sydsjællandske.

Og ja det var dem der var på dba for et stykke tid siden. Jeg hørte dem et par gange og blev vild med dem.
Jeg fik dem til en god pris med levering.

Det svageste led er nok mellemtonen . Jeg har tænkt på at måske finde en anden - men jeg er ikke rigtigt inde i det tekniske med hvad der kunne være en forbedring om muligt.

Men jeg kommer også hurtigt væk fra det når jeg sidder i sweetspot og lytter.....

Ham jeg købte dem af var en total JBL fan/freak.
Så vidt jeg husker det havde han :

2 sæt L300 , 1 sæt 4333b og var ved at bygge et sæt 4345 med org .enheder.
Sidstnævnte skal jeg høre ved lejlighed ...

Cheers Karsten
LuxBerg
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 04 jan 2015
Lokalitet: København

Re: Tip til højtaler front stof

Indlægaf hificlassic » ons 8. jun 2022 07:49

Der er ikke delefilter på basserne, så jeg tror at hvis du indsætter et delefilter måske bare et 6db ved 800hz på basserne, så vil mellemtonen blive mere ren og lækker, da 18" basserne så ikke spiller så højt op og forstyrrer billedet
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Dan63 og 17 gæster