Opgradering af ITT 6060

Rosinen i pølseenden

Opgradering af ITT 6060

Indlægaf johnfuglsang » fre 9. sep 2022 22:13

Hej. Jeg har fundet/købt et par ældre ITT 6060 højtalere. Jeg vil renovere dem nænsom, men hvad tænker i der er for meget? Bas enhed er en seas og diskant en itt. Bassen er direkte koblet til uden noget filter. Og diskant en kondensator og ser ud til en modstand. Tænker at ville skifte kondensator, kabler og en ordentlig tilslutningsstik bagpå højtalerne. Men vil det ikke være optimalt at finde en pasende lavfilter spole til bassen?
20220909_111549.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
johnfuglsang
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 sep 2022
Lokalitet: Thisted

Re: Opgradering af ITT 6060

Indlægaf Mik112 » lør 10. sep 2022 15:12

Forudsat enhederne virker ville jeg skifte intern ledningsføring,diskant-lytten til en MKP type med samme værdi, og et sæt højttalerterminaler i ok kvalitet.
En spole i serie med bassen ville jeg vente med da nyt delefilter så skal beregnes og højttalere måles på. Originalt er den jo bygget så bassen kører det frekvenområde den kan og selv ruller af opad uden hjælp. Sådan er den konstrueret, og jeg synes den skal fortsætte sådan. Du bliver ikke skuffet, ITT 6060 er en fin velspillende lille sag.
Ps. Husk at fjerne al gammel spånplade fra enhederne og spartle kabinet-hullerne op før enhederne monteres igen.
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Opgradering af ITT 6060

Indlægaf johnfuglsang » man 12. sep 2022 16:20

Mange tak for nyttig info :-) Det vil jeg holde mig til. Glæder mig til første lytte session :-) Lægger et par billeder op af af det færdige resultat :-)
johnfuglsang
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 sep 2022
Lokalitet: Thisted


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 187 gæster