Peerless 8" ny litze / spider og gummikant?

Rosinen i pølseenden

Peerless 8" ny litze / spider og gummikant?

Indlægaf kj2005 » ons 8. nov 2023 18:05

Har aldrig oplevet at måle på litze tråden og læse 0 Ohm, når spolen viser sig at være ok?

Disse to Peerless 8" i et par S45 har stået på et loft i mange år. Ejer vil af med dem...

Kantophænget i gummi ser ikke godt ud, og jeg måler på loddefligene...0 Ohm ....midt på litze tråden...0 Ohm...nå, kanterne er ikke til at redde 100%...og jeg vil gerne se, hvad tidligere ejer har gjort for at afbryde svingspolen...tænkte at spolen var sort med et smeltepunkt et sted....

Men , nej...med 8 x forstørrelse var der intet at se på spolen....så opdager jeg, at tidligere ejer har loddet på bagsiden af membranen helt inde hvor svingspole enderne går igennem membranen....ved at måle litzetrådens ombuk igennem membranen er der pludselig forbindelse....bare 1 cm væk fra loddepunktet nær membranen er der ingen forbindelse.

Har aldrig oplevet noget tilsvarende......nå, begge kantophæng er møre....litze trådene skal skiftes sammen med mindst én spider.... og alligevel irriterer det mig at de to Peerless 8" ikke virker.....

Fred Buist i Holland har ikke gummi kanter der passer til denne 8" Peerless....er det muligt at skaffe kanter til Peerless 8" fra S45 i gummi? ... kan man skaffe egnet litze tråd? og findes der en spider som kan bruges?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Peerless 8" ny litze / spider og gummikant?

Indlægaf kj2005 » ons 8. nov 2023 18:08

Spideren kan måske bruges??
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Peerless 8" ny litze / spider og gummikant?

Indlægaf cdp » fre 10. nov 2023 17:38

Det er vist en større renovering du har gang i - jeg ville søge specifikt på mål og compliance ( bevægelighed ) til disse ophæng, jeg har en lignende enhed, hvor ophæng måler ca. 140/195 mm, ift. til dette er membran areal nærmere 7", fordi gummidelen er så bred. Håber det er forståeligt.
Forslag: https://speakerrepairshop.nl/en/rubber- ... 2-20000045
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Peerless 8" ny litze / spider og gummikant?

Indlægaf kj2005 » lør 11. nov 2023 20:26

cdp skrev:Det er vist en større renovering du har gang i - jeg ville søge specifikt på mål og compliance ( bevægelighed ) til disse ophæng, jeg har en lignende enhed, hvor ophæng måler ca. 140/195 mm, ift. til dette er membran areal nærmere 7", fordi gummidelen er så bred. Håber det er forståeligt.
Forslag: https://speakerrepairshop.nl/en/rubber- ... 2-20000045


Hej, mht. større renovering af de to 8" Peerless ja og nej....det var en foræring , og i stedet for at smide begge enheder i metal containeren ville jeg forsøge at "redde" dem....tak for dit link...jeg kigger på det... du har ret i at gummiophænget fylder meget i bredden på Peerless 8" ....synes ikke jeg kunne få gummiophænget til at passe første gang jeg kiggede på linket?

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 172 gæster