imf super compact 2 speakers

Rosinen i pølseenden

imf super compact 2 speakers

Indlægaf evox » lør 26. jan 2013 22:41

Jeg har 'fået' sådan et sæt på hånden, er der nogle herinde, der har nogen erfaring men dem ?
evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: imf super compact 2 speakers

Indlægaf Sandie » søn 27. jan 2013 10:36

Hej evox

Jeg har haft et par IMF Super Conpact II. Det var min 3. højtaler. Jeg ville have noget god lyd og efter at have lyttet til en række muligheder gik valget på dem. Jeg havde ikke taget højde for at Super Compact II er temmelig tunge at trække. Min gamle Bjørn & Klein på 2 x 20 w var helt utilstrækkelig. Det var derfor nødvendigt at få noget mere kraft på. På IMF's Officielle hjemmeside skriver de, at anbefalet effekt er fra 10 til 100W RMS. Jeg vil sige for at være i sikker havn, bør man have i hvertfald 100 W til rådighed. Ellers er der bare ikke kraft nok til et rimeligt lydtryk uden at forstærkeren går i knæ og klipper. Jeg har prøvet at svide en diskant af på den konto. Det fik mig at indse det nødvendige i at have en forstærker, som har kræfter nok.

Lyden i IMF Super Compact II er god, luftig og giver et nyanceret lydbilled. Lyden er hvad jeg kalder "klassisk tilbagelænet engelsk lyd". Transient ivrig nok. Naturligvis mangler de noget bund, som alle mindre højtalere i "reol-klassen". Anbring den hen imod et hjørne, så får de lidt løft.

Jeg ville godt have mere bund med, så jeg skiftede senere til ALS 40 fra IMF. de 2 8" bas-enheder og et noget større kabinet leverede varen. Dog syntes jeg at Supercompact'erns luftighed manglede lidt. ALS 40'erne var lidt mere "tilbagelænede".

Rigtig god fornøjelse med dem.

Hilsen
Sandie
Dynavector Karat 17D3, Dynavector 23R, Dynavector DV505, Rega Planar 3 (x3), Stax CAX, Stax DA80M, IMF SRPM Mk IV (og nu også med Pickering XSV5000)
Brugeravatar
Sandie
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 02 jan 2013
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Ugelbølle

Re: imf super compact 2 speakers

Indlægaf ole n 84 » ons 16. dec 2015 13:49

Der er et sæt til salg her http://www.lauritz.com/da/auktion/imf-e ... /i4089181/ måske man skulle overveje at købe dem.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: imf super compact 2 speakers

Indlægaf Hackenberg » ons 16. dec 2015 19:23

Du kender jo til problemet med skumkanten på mellemtonerne fra dine gamle IMF monitorer. Hvis sættet har rådne kanter vil jeg gerne omkante dem for dig. Alternativt vil jeg gerne købe sættet for at få mellemtonerne hvis du ikke vil have dem. Afh. af prisen, selvfølgelig.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2113
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: imf super compact 2 speakers

Indlægaf ole n 84 » ons 16. dec 2015 22:56

Du må gerne købe sættet, jeg er ikke så tryg ved at købe dem når man ikke kan se hvordan enhederne har det.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: imf super compact 2 speakers

Indlægaf Hackenberg » tors 17. dec 2015 09:38

Sorry. Ole, det var ewox jeg tænkte på.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2113
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster