Kef Caprice II

Rosinen i pølseenden

Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » fre 9. maj 2014 22:31

Hej alle.

Blev den heldig ejer af et sæt Kef Caprice II og glæden var stor da kun har hørt godt om den, så der var et lille smil på læben da jeg gik og satte dem op og til. De blev placeret på et sæt stander og jeg rykkede sofa stolen, så jeg sad lige i midten. Satte Avalon med Roxy music på som jeg endelig havde fået taget sammen til at købe på vinyl satte mig i stolen, og skulle til at glæde mig, men hey hov :shock:
Hvad f****n! Er nu det, der kom mere lyd ud af den ene end den anden. Da jeg hørte dem hos sælger spillede de fint og virkede som de skulle men jeg havde ingen måde at vurdere om den sagde mere end den anden og det begyndte jeg at fortryde
Så jeg tjekkede alle ledninger og de sad rigtigt i, hm, slog over på radio stadig det samme, tjekkede med en cd, stadig det samme, hm prøvede med en anden forstærker stadig det samme.
De skratter ikke og enhederne er pæne. Jeg antager det kunne være noget i delefiltret, men kan tage fejl, så er der nogen der har erfaring med disse højtaler og den type af problem?
På forhånd tak :thumbsup:
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf larsne » fre 9. maj 2014 23:31

Hvis du lægger øret helt ind til enhederne kan du så høre om det er diskanten eller bas enheden(eller begge) som har lavt output?
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » lør 10. maj 2014 07:14

Det umiddelbare indtryk er at det er de høje toner den er gal med. Der er langt flere detaljer i den anden men bassen følger fint med.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf larsne » lør 10. maj 2014 07:51

Ok, det næste du kan prøve er at bytte diskanterne om, og se om problemet følger enheden eller delefiltret.
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » lør 10. maj 2014 08:18

Tjek. :thumbsup: Jeg prøver lige og vender tilbage.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf MDA » lør 10. maj 2014 09:39

Har du prøvet at bytte om på højttalerne først, for at se om det er forstærkeren som fejler?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Hackenberg » lør 10. maj 2014 19:29

Har lige rodet med samme problem på en Audax dome.
Du skal kigge på diskanternes overflade. Vævede domer, som din T33, kan miste sin coatning så den bliver "utæt". Det lyder som lavere niveau.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » lør 10. maj 2014 21:14

Nej jeg prøvede ikke at skifte side, det var måske en meget god ide. :p Jeg tog fat i fyren som solgte dem til mig og han havde haft en sæt tidligere som var stået af og han gav mig resten med af det som han sagde ikke var stået af bla. Et stk delefilter og to diskanter, han mumlede godt noget om at det sæt jeg havde fået var det bedste af det som han syntes var tilbage af 2 sæt i alt og byggede et sæt og smed resten ud?! Og der spottede jeg ved de to diskanter jeg fik med i hånden at det de er forskellige? Øh?? Så jeg åbner den i aften som er fin og matcher den diskant og ser om det hjælper. Tak :thumbsup: for hjælpe so far
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » lør 10. maj 2014 23:57

Update: de to ekstra diskanter jeg fik med af sælger var stået af. Det ekstra delefilter vides endnu ikke. Dog observerede jeg, ved vinyl og FM var det tydeligt, og ved cd virkede de ligesom i balance, så prøvede jeg at bytte rundt, samme højtaler lyder lavere, prøvede en anden forstærker. Same same.
Så nu vil jeg følge en af de tips der er givet :thumbsup: imorgen med at bytte rundt på diskanterne og se hvad det medfører.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf MDA » søn 11. maj 2014 00:04

Hvis de virker i balance ved afspilling af CD, kunne det tyde på at fejlen ligger i din forstærker evt. en beskidt selector eller balance knap.

Hvilken forstæker spiller du på?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » søn 11. maj 2014 00:16

De har været igennem en Luxman L 1500, Pioneer sx 650 og en sx 434, og de er nogenlunde stabile i at være ustabile :p
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf MDA » søn 11. maj 2014 00:20

okey, lyder underligt at de spiller balanceret ved afspilling af CD, måske der er en løs forbindelse inde i højttalerne?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » søn 11. maj 2014 08:27

:p Det burde der ikke være havde dem på 'bænken' i går, men var ikke helt nede i maven :p og kigge på delefiltret. Men den skal tjekkes i dag.
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Kef Caprice II

Indlægaf Anderscastle » søn 11. maj 2014 21:46

Nå nu efter at have tjekket delefiltret og enheder og bytten rundt en hel aften har jeg spottede hvad der var galt, for nu lyder de fuldstændigt ens, det var delefiltret. Jeg havde fået et ekstra med fra det andet sæt hvor han havde byttet dele rundt fra og Bingo, så begyndte de at spille 'normalt' det handlede åbenbart om at få matchet de rette delefiltret med hinanden og nu spiller de lystigt derud af og godt.

Tak for hjælpen. :thumbsup:
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster