Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Rosinen i pølseenden

Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Indlægaf pqrannes » søn 21. nov 2010 19:14

Jeg har fundet et par Tandberg TL-3520 højttalere i en genbrugsbutik, som jeg kom til at købe (slemme mig). Kantskummet på begge basser er "long gone", men kabinetterne og frontstoffet er i ganske flot stand, så jeg kunne ikke lade være.

Nyt kantskum fås i Holland for ca. 200 kr., og jeg kan (jo) selv sætte det på.

Denne trevejs højttalers design og byggekvalitet ligner meget den jeg kender fra mine Tandberg Studio Monitors, så der er uden tvivl tale om en kvalitetshøjttaler.

Jeg har forsigtigt lyttet lidt til dem, og lyden fra dem er umiddelbart ganske fortræffelig, lidt monitor-agtig (og sammenhængende) som lyden fra storebroderen, Studio Monitoren.

Jeg mangler ikke højttalere, og det giver ikke mening at planlægge at beholde dem, men derfor kunne jeg godt lave dem, og evt. sælge dem.

Spørgsmålet er så om det er umagen (og 200 kr) værd at lave sådan et par i stand? Og er der nogen, der har en idé om, hvad markedsværdien kunne være for sådan et par i ret flot stand og med nyt kantskum?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Indlægaf Elway » man 22. nov 2010 15:03

ved ikke hvad de er værd - men her er en køber :cool1:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojt ... ce/9235963
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Indlægaf pqrannes » tirs 23. nov 2010 07:18

Elway skrev:ved ikke hvad de er værd - men her er en køber :cool1:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojt ... ce/9235963


Tak, ham har jeg spottet, da jeg kiggede mig omkring. Og tak for PB, også.

Jeg forstiller mig at mine Studio Monitors på en god dag kan være op mod 4.000 kr. værd (de er ret flotte!), så et par TL 3520 burde vel koste 1.000 kr. - men det er jo ikke sikkert at nogen vil give det.

Nå, jeg venter på, at der kommer et andet par højttalere forbi, som også vil have nye kanter, og så kan jeg spare lidt ved at bestille flere kantsæt samtidig. Så må vi se.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Indlægaf X-ray » tors 25. nov 2010 00:51

Jeg har hørt TL3520 mange gange efterhånden. Og altid spændt for en TR2075 - det spiller bare rigtig lækkert. En varm og stor lyd. Så se du bare at få dem fixet! Gætter på at de vil overraske dig - som Tandberg jo så ofte gør :thumbsup:

Jeg har til gengæld lige fået hørt på mine "nye" TL5020 - og de har, af en eller anden mærkelig grund, slet ikke det samme lydbilled. Og det er endda med en 12" bas Rola-Celestion. De er for tynde/tørre i lyden til mig. Så de ryger videre -skal sælges- når jeg får taget mig sammen.

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Tandberg TL 3520 - umagen værd?

Indlægaf pqrannes » tors 25. nov 2010 16:05

X-ray skrev:Jeg har hørt TL3520 mange gange efterhånden. Og altid spændt for en TR2075 - det spiller bare rigtig lækkert. En varm og stor lyd. Så se du bare at få dem fixet! Gætter på at de vil overraske dig - som Tandberg jo så ofte gør :thumbsup:

Jeg har til gengæld lige fået hørt på mine "nye" TL5020 - og de har, af en eller anden mærkelig grund, slet ikke det samme lydbilled. Og det er endda med en 12" bas Rola-Celestion. De er for tynde/tørre i lyden til mig. Så de ryger videre -skal sælges- når jeg får taget mig sammen.

Hilsen X-ray.


Tak, X-ray, godt at høre dette fra en (Tandberg) kender. Jeg må hellere lave dem!

Sært at TL-5020 ikke kan følge med klangmæssigt, men sådan er det jo nogle gange.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 173 gæster