Coral Studio 100

Rosinen i pølseenden

Re: Coral Studio 100

Indlægaf Highmass » lør 27. dec 2014 21:07

jan_stevns skrev:
Captain Phoenix skrev:....Prøv med LaCross Rubber Conditioner - det blødgør det meste. Jeg har brugt det med succes på både skum- og gummiophæng - så hvem ved. Og virker det ikke er der ingen skade sket - og du kan fortsætte med "andres Metoden".


Rubber conditioner - på skumophæng ?

Hører det ikke til de ekstreme sjældenheder at skumophæng bliver stift ? Jeg har aldrig set, eller hørt om det før.

(Ikke at det nødvendigtvis udelukker noget)


Hej Jan.
Jo, det ER ekstremt sjældent at skum bliver stift. Jeg har dog et par Onkyo W3801 basser, som har et ophæng som i høj grad ligner skum, uden at jeg dog helt kan udelukke at det er gummi. De har en resonansfrekvens som er ca. 10 Hz højere end den bør være. Ophænget føles også meget stift på dem.
Men mere relevant for denne tråd. Coral 15L2 har hverken skum eller gummi. Der er tale om et lærredsophæng, så uden at have prøvet det, så tvivler jeg stærkt på at rubber conditioner vil have nogen effekt på denne enhed.
Mvh. Lars.
Highmass
 

Re: Coral Studio 100

Indlægaf Gottschalck » lør 27. dec 2014 23:09

Fuldstændigt rigtigt. Coral enhederne har harmonika ophæng som L-100 century eller richard Allan G8.
Det undrer mig at de har kunnet flytte luft med den ringe slaglængde som enhederne har, men det må være kabinetterne som i samhør har kunnet gøre det. Den pæne coral enhed jeg er i besiddelse af har jeg givet rubber c og det har givet enheden en pæn ensfarvet farve på membranen. Parametrene tror jeg ikke er ændret selv om kantophængene har søbet i det rubber stads.
Nu må vi se. I morgen får den syge og grimme enhed en gang bremsevæske, briste eller bære.
Jesper


Highmass skrev:
jan_stevns skrev:
Captain Phoenix skrev:....Prøv med LaCross Rubber Conditioner - det blødgør det meste. Jeg har brugt det med succes på både skum- og gummiophæng - så hvem ved. Og virker det ikke er der ingen skade sket - og du kan fortsætte med "andres Metoden".


Rubber conditioner - på skumophæng ?

Hører det ikke til de ekstreme sjældenheder at skumophæng bliver stift ? Jeg har aldrig set, eller hørt om det før.

(Ikke at det nødvendigtvis udelukker noget)


Hej Jan.
Jo, det ER ekstremt sjældent at skum bliver stift. Jeg har dog et par Onkyo W3801 basser, som har et ophæng som i høj grad ligner skum, uden at jeg dog helt kan udelukke at det er gummi. De har en resonansfrekvens som er ca. 10 Hz højere end den bør være. Ophænget føles også meget stift på dem.
Men mere relevant for denne tråd. Coral 15L2 har hverken skum eller gummi. Der er tale om et lærredsophæng, så uden at have prøvet det, så tvivler jeg stærkt på at rubber conditioner vil have nogen effekt på denne enhed.
Mvh. Lars.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Coral Studio 100

Indlægaf PerHej » lør 27. dec 2014 23:21

Hejsa

Søg lige på bremsevæske i Google før du åbner flasken, det er giftige sager :QQS:

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Coral Studio 100

Indlægaf Captain Phoenix » lør 27. dec 2014 23:57

jan_stevns skrev:
Captain Phoenix skrev:....Prøv med LaCross Rubber Conditioner - det blødgør det meste. Jeg har brugt det med succes på både skum- og gummiophæng - så hvem ved. Og virker det ikke er der ingen skade sket - og du kan fortsætte med "andres Metoden".


Rubber conditioner - på skumophæng ?

Hører det ikke til de ekstreme sjældenheder at skumophæng bliver stift ? Jeg har aldrig set, eller hørt om det før.

(Ikke at det nødvendigtvis udelukker noget)

Med skumophængene var problemet (som Jan er inde på) nærmest det modsatte: de var meget "porøse" - trinnet før de gik i stykker/opløstes. Så jeg tænkte at der ikke var så meget at tabe...
Lige efter påføringen blev skummet MEGET blødt og "faldt ud" af dets oprindelige bølgeform.
Lige dér tænkt jeg at "Nå - det var så det...). Men da de tørrede op havde op hængene fået deres oprindeligeform og "fasthed" igen
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster