Beovox S50

Rosinen i pølseenden

Beovox S50

Indlægaf Point7 » fre 17. apr 2015 18:48

Hej
Jeg søger lidt info på Beovox S50 højtalere, er der nogen herinde der kender disse.
Mvh Jan
Point7
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 mar 2015
Lokalitet: odense

Re: Beovox S50

Indlægaf Captain Phoenix » fre 17. apr 2015 22:37

Har du prøvet Google?
Ud over hvad det giver (og at bas-ophængene er færdige, hvis ikke tidl. skiftet), hvad er det så du mere præcist søger info om?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S50

Indlægaf Point7 » fre 17. apr 2015 23:00

Jeg har søgt højt og lavt, men ikke fundet særlig meget om denne højtalerne. Ikke andet end at den blev afløst at Beovox S45 på Beoworld, skal jeg fortolke den manglende info eller reviews af Beovox S50 som at den ikke er en god højtaler ?
Jan
Point7
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 mar 2015
Lokalitet: odense

Re: Beovox S50

Indlægaf Captain Phoenix » lør 18. apr 2015 00:53

"God" vil jeg ikke kalde den (men heller ikke direkte dårlig - måske nærmere "lydmæssigt mindre interessante end designmæssigt").

Den er mindste model i en modelserie/generation, hvor designet betød mere (og lyden + kvaliteten af enhederne mindre) for B&O end tidligere - dog er de største modeller i serien er rigtig gode.
Som skrevet går bas-ophænget i stykker med tiden (nye fås, men skal de monteres af et firma, overstiger prisen let højttalerens værdi).

Købte engang et sæt (med itugåede bas-ophæng og org. fødder) for 150,-. Ville have brugt fødderne til nogle andre B&O'er og kasseret selve højttaleren. Så kom jeg ved en fejl i gratis besiddelse af et par ophæng, der lige passede. De blev monteret og højttalerne kom med på plademesse (for at kunne demonstrere nogle pladespillere/forstærkere).
Det er dem, der står yderst til højre.

Standpplademesse2011.jpg

De endte med at være det eneste jeg fik solgt (for 950,- tror jeg - er god pris!). Den unge studerende der købte dem lagde vægt på designet - og da de blev placeret helt op af væggen i hendes lejlighed lød de OK. Og Beovox'erne betalte stand-leje og vinyl-indkøbene på dagen, så tak for det.

Jan - skriv gerne hvorfor søger du info - er det fordi du overvejer at købe et sæt? Eller har et sæt? Eller...? Så kan du få bedre råd herindefra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S50

Indlægaf Point7 » lør 18. apr 2015 07:27

Jeg overvejer at købe, men de trænger til et en meget kærlig hånd. Enhederne er fine men kabinetterne har mange dybe ridser og diverse malerklatter, optisk er de meget triste. Så ud fra at det ikke er en eftertragtet højtaler og standen på kabinetterne er meget ringe, er værdien vel ikke mere 100,-kr for sådan et sæt ?
Point7
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 mar 2015
Lokalitet: odense

Re: Beovox S50

Indlægaf Captain Phoenix » lør 18. apr 2015 07:46

Hvis fødderne er med, er 100,- rigtig billigt. Fødderne burde kunne sælges til 3-400 alene.
Hvis ikke fødderne er med, er 100-200,- vel prisen når de trænger til kosmetisk pleje, men er teknisk i orden (i pæn stand bør de handles til 3-400,- u. fødder og 6-700 med). Begge under forudsætning af at stoffet er rimelig pænt og helt.
Fineren er ikke ret tyk på modellen, så de dybe ridser kan blive et problem (dæk dem evt. med passende farve - tuscher fås), men malerklatter bør kunne komme af uden store problemer - enten ved at "klikke" dem af (hvis små stænk) eller med malingsfjerner fra byggemarked (hed "BUMS" i gamle dage - nu noget andet).
Held og lykke.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox S50

Indlægaf his067 » lør 18. apr 2015 11:50

Til Ridserne kan du også bruge en 'reperationsvoksstift'.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beovox S50

Indlægaf Point7 » lør 18. apr 2015 23:24

Højtalerne er desværer uden fødder, hvilke fødder kan bruges ?
Point7
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 05 mar 2015
Lokalitet: odense

Re: Beovox S50

Indlægaf Captain Phoenix » søn 19. apr 2015 06:30

Point7 skrev:Højtalerne er desværer uden fødder, hvilke fødder kan bruges ?

Fødderne ser ud som på fotoet ovenfor.
Fødder fra tidligere modeller (f. eks. Beovox S45 / S45-2 - en langt bedre højttaler) kan også bruges - de er lysere i farven.
Højttalerne kan sagtens stå på en reol/hylde.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 27 gæster