Beovox 4000 nu med tandberg

Rosinen i pølseenden

Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf Ehapa » fre 8. maj 2015 12:26

Fik fat i et par Beovox 4000, de lyder ikke særligt godt...måske bare en gang nye kondensatorer m.m, så uden at ødelægge noget fik jeg afkoblet B&O enhederne, og efter lidt arbejde sat et sæt Tandberg 165bk(coaxial) i kabinetterne, og må sige at lydkvaliteten steg ret voldsomt :p .
Så vidt jeg kan se på nettet kom 165bk også i nogen lukket kabinetter "system 3", ved grundig forsejlning vil det nok blive endnu bedre, de er godt nok gode de Tandberg. undskyld.. hvis jeg træder nogen B&O fans over tærene med mit "mord".Billede
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf Ehapa » fre 8. maj 2015 12:47

Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf acj1980 » lør 9. maj 2015 00:36

Der er jo forskel på højtaler enheder, det kommer vi ikke udenom ved ;-), ikke alle B&O sæt var lige gode, sådan er det vel i bund og grund for alle mærker ;-), Peerless blev skældt huden fuld i sin tid pga de fleste radiofabrikker kun anvendte "budget" serien fra dem, men Peerless lavede jo super gode højtalere også.. det glemmer man bare ;-) så alt i orden herfra mht kritik :p :p :p
acj1980
 

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf X-ray » lør 9. maj 2015 10:24

Ehapa skrev:...de er godt nok gode de Tandberg...

Musik i mine ører.. :thumbsup:
Det kunne være spændende at høre dine lukkede kabinetter en dag.
Har du en fornemmelse af, om der er mere 'bas' end på mine OB'er..?

Der er ikke vildt meget WAF i mine OB'er - så lukkede kabinetter er måske vejen frem for mig..!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf Ehapa » søn 10. maj 2015 11:20

X-ray skrev:
Ehapa skrev:...de er godt nok gode de Tandberg...

Musik i mine ører.. :thumbsup:
Det kunne være spændende at høre dine lukkede kabinetter en dag.
Har du en fornemmelse af, om der er mere 'bas' end på mine OB'er..?

Der er ikke vildt meget WAF i mine OB'er - så lukkede kabinetter er måske vejen frem for mig..!

Hilsen X-ray.


Jeg tror der er mere bas end dine OB, jeg synes de lyder ret godt afstemt, nok ikke så frigjort som OB, jeg vil dog lige følge det til dørs med forsegling, og så skal de stå på nogen standere tættere på gulvet, jeg tror efterhånden at lukkede kabinetter er nemmere at have med gøre end f.eks Bas-reflex. Vi kunne måske lave et lille minitræf som sidste år:).
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf aj84 » søn 10. maj 2015 12:41

Legger med ett etterkrigsbilde fra tandberg fabrikken, produksjon av 165 høyttaleren :)

Billede
aj84
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 nov 2014
Lokalitet: Norge

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf Ehapa » ons 13. maj 2015 16:09

Hvilke år blev 165 bk produceret?,

Jeg har fået forseglet dem ordenligt med tætningsbånd, jeg må sige de er blevet ret gode, de skal lige prøves af i et større rum...så ved jeg mere om bassen, de er fyldt godt ud med Rockwool (originalt), jeg kunne også godt tænke mig at skifte den Jensen kondensator der sidder på diskant...men det er vist umuligt at komme til.

Enheden er vist på ca 95db, og kun 6watt!, det er en rigtig god vintage enhed, der er rimeligt fri for de høje frekvenser som man tit bliver lydtræt af når der ikke er noget delefilter indblandet.

Hvis der er nogen af jer der har lyst til at prøve B&O/tandberg kombien dem hjemme hos jer selv så skriv blot en PB, og kom forbi... husk blot på de kun 6watt ;).
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Beovox 4000 nu med tandberg

Indlægaf mcs_5 » ons 13. maj 2015 22:58

Ehapa skrev:husk blot på de kun 6watt ;).

Det er jo også nok. Jeg har spillet længe med 2*6W på ikke ret effektive ikke-helt-vintage højttalere, og aldrig manglet effekt.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 176 gæster