Måske 1 stk JBL C53 Libra

Rosinen i pølseenden

Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Roky » ons 21. okt 2015 16:36

Hej alle,

For et par uger side stødte jeg på en flot fineret højttaler, som jeg slæbte med hjem. Bagpå står der JBL, men ikke noget typenummer.

Der er desværre kun 1, der mangler frontstof og ophænget i bassen er mørnet. Det er dog fine enheder og alt det der, og det ligner, at det kunne ha' været et rigtig godt fund, hvis der havde været et sæt 8)

http://www.ebay.com/itm/Pair-JBL-Vintage-C53-LIBRA-Speakers-Great-Sound-/121699222340?hash=item1c55d6c344:g:e68AAOSw-W5UwZS6

Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det til, MAO - Jeg kommer ikke til at bruge enhederne. Så hvis du lige står og mangler en ;) Jeg kunne måske godt finde på, at bruge kabinettet i et andet projekt, men det har ikke godt af at stå i en fugtig kælder :|


Lidt billeder:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Louis » ons 21. okt 2015 17:58

Det er da lige til et mono projekt:-) hvem smider en højtaler ud?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 18:52

Louis skrev:Det er da lige til et mono projekt:-) hvem smider en højtaler ud?


Yes!

Billede

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Tonni » ons 21. okt 2015 21:16

Uhh og mundvandet løber! At smide sådan noget ud må da siges at være en dødssynd!!!
Hvordan mon den ville lyde med en Siemens Sf V. 6.7? :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4809
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 21:19

Tonni skrev:Uhh og mundvandet løber! At smide sådan noget ud må da siges at være en dødssynd!!!
Hvordan mon den ville lyde med en Siemens Sf V. 6.7? :Skor:


Kom nu, Tonni, du kan godt, mono er også noget for dig.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Tonni » ons 21. okt 2015 21:22

pqrannes skrev:
Tonni skrev:Uhh og mundvandet løber! At smide sådan noget ud må da siges at være en dødssynd!!!
Hvordan mon den ville lyde med en Siemens Sf V. 6.7? :Skor:


Kom nu, Tonni, du kan godt, mono er også noget for dig.

PQR


Ja jeg er mere end fristet Peter! Men hvad der skal til.... Skulle det blive et projekt for mig, ville det være med kabinet osv, da det ellers ville strande.

Men men, det er ikke min Libra! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4809
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Roky » ons 21. okt 2015 21:58

Tro det eller ej, den var smidt ud til storskrald. Jeg nåede akkurat at bære den ind, inden det begyndte at regne. Jeg kiggede flere gange efter makkeren, men den dukkede ikke op. Var ellers sandsynligt, for de er ret så tunge at slæbe rundt på !

De ting jeg har overvejet at gøre med den, er værre end blasfemi og vandalisme. I virkeligheden har jeg dog så meget respekt for vintage-grej, at dette ikke vil komme på tale.

Selvom den er "min" nu, så ser jeg hellere end gerne, at den kommer videre, til en der gerne vil rode med den. Med kabinet og enheder i en "samlet pakke". Jeg har ikke testet enheder endnu, men jeg formoder da, at den kan komme til at spille igen.

Jeg er ikke interesseret i at score kassen på den, men jeg vil da gerne have lidt for den, særligt fordi jeg stadigvæk roder rundt på SU (måske det øger fortjenesten lidt ;) ). Rødvin eller lignende kunne være en mulighed

PS. Er meget imponeret over byggekvaliteten! (Lokke lokke)
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Tonni » ons 21. okt 2015 22:12

PB sendt...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4809
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf NikonSP » ons 21. okt 2015 22:19

Roky skrev:Hej alle,

For et par uger side stødte jeg på en flot fineret højttaler, som jeg slæbte med hjem. Bagpå står der JBL, men ikke noget typenummer.

Der er desværre kun 1, der mangler frontstof og ophænget i bassen er mørnet. Det er dog fine enheder og alt det der, og det ligner, at det kunne ha' været et rigtig godt fund, hvis der havde været et sæt 8)

http://www.ebay.com/itm/Pair-JBL-Vintage-C53-LIBRA-Speakers-Great-Sound-/121699222340?hash=item1c55d6c344:g:e68AAOSw-W5UwZS6

Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det til, MAO - Jeg kommer ikke til at bruge enhederne. Så hvis du lige står og mangler en ;) Jeg kunne måske godt finde på, at bruge kabinettet i et andet projekt, men det har ikke godt af at stå i en fugtig kælder :|


Lidt billeder:


Hej Roky

Nu er det jo, at jeg har lidt MONO-godter stående, hvis det skal være 8) :

PA219596.JPG



PA219600.JPG



PA219599.JPG


. . . . ikke at jeg måske lige mangler en hel masse projekter, men jeg synes bare, at sådan en fin C53 skal bevares, også selvom der kun er den ene. Jeg tænker, at den ville passe helt fantastisk sammen med min MONO JBL Energizer, som er fra nogenlunde samme periode.

Men det afhænger jo også af, hvad du vil have for din C53??

PB sendt

Vh/
Harvey

PS. Kan se, at Tonni har sendt en PB, mens jeg har været i gang med at skrive, så jeg venter pænt i køen :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf hificlassic » tors 22. okt 2015 11:19

Vildt spændende med en JBL SE404. Anede ikke at sådan en eksisterede. Jeg har efterhånden købt mindst 3 par aktive JBL studiemonitors fra den periode og de har alle været med en indbygget SE408S som har været brokoblet.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf CARS10 » tors 22. okt 2015 15:56

For mig at se så er det en Lancer99 med LE14a og LE20.
carsten
CARS10
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Louis » tors 22. okt 2015 16:08

hificlassic skrev:Vildt spændende med en JBL SE404. Anede ikke at sådan en eksisterede. Jeg har efterhånden købt mindst 3 par aktive JBL studiemonitors fra den periode og de har alle været med en indbygget SE408S som har været brokoblet.


Som jeg kunne forstå på Harvey efter et besøg - Så er det vist/måske også kun den ene der eksisterer ;)
Men ja, afsindig spændende sag.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Tonni » tors 22. okt 2015 16:24

Louis skrev:
hificlassic skrev:Vildt spændende med en JBL SE404. Anede ikke at sådan en eksisterede. Jeg har efterhånden købt mindst 3 par aktive JBL studiemonitors fra den periode og de har alle været med en indbygget SE408S som har været brokoblet.


Som jeg kunne forstå på Harvey efter et besøg - Så er det vist/måske også kun den ene der eksisterer ;)
Men ja, afsindig spændende sag.


Ja nu er der jo så gået hul på ballonen, så mon ikke Harvey vil komme med historien? Den er meget spændende!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4809
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf NikonSP » tors 22. okt 2015 16:40

CARS10 skrev:For mig at se så er det en Lancer99 med LE14a og LE20.
carsten


Det er det også.

Kombinationen LE14A, LE20 og LX8, blev oprindelig efter kundens valg leveret i følgende C-serie kabinetter:
C36 Viscount, C38 Baron, C51 Apollo, C53 Libra, C56 Dorian og C61 Sovereign II.

Senere i den efterfølgende tal-serie, som Lancer 99 og S99 Athena, men der egentlig med den nye version LE20-1, som er en LE20 uden gitter, - ellers samme enhed. Tidlige Lancer 99 er også leveret med LE20, fordi JBL leverede højttaler pakkerne i spredt forvirring, - hmmnn!!

Roky's højttaler kan derfor være både en C-serie og en Lancer 99, det må afhænge af en nærmere undersøgelse af kabinettet.

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Måske 1 stk JBL C53 Libra

Indlægaf Roky » tors 22. okt 2015 17:26

Hej Harvey,

"Lidt" er godt nok en stor underdrivelse. Wow wow wow det er flotte sager :shock: 8)
Roky
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: Østjylland

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster