L110 vinterprojekt

Rosinen i pølseenden

L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » tirs 17. nov 2015 00:32

Så købte jeg dem :Skor:

Jeg har oprettet en ny tråd, som forlængelse af tråden om de forskellige JBL basser.
Som sælger selv informerede, er de noget medtaget:
L110 small.jpg


kameraet er nådigt - man kan nemlig ikke se, at der er en del rust på nogle af skruerne - håber ikke mekanikken er påvirket. Til gengæld kan man sagtens se, at der trænger til nyt skum på basserne. Ellers er enhederne ret pæne - i hvert fald uden buler.

Planen er først, at se hvor pæne de kan blive med alm. knofedt og olie, samt høre hvor godt de lyder med nyt skum.

Alle gode råd modtages med kyshånd, og hvis der er nogen der ligger inde med et sæt JBL basser LE111A så er jeg interesseret :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf hificlassic » tirs 17. nov 2015 08:44

til lykke. Hvis du finder et sæt LE111a basser, er jeg interesseret i at købe det hvide sæt...
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 17. nov 2015 09:26

Tillykke med købet - og projektet.
Jeg har det lidt blandet med at nævne det, men:
Hvis du vil farve membranen (og fronten af chassiet) sort/koksgrå, er det lettest at gøre inden de får nye skumkanter.
Det kan - måske, måske - være vejen at gå, hvis du ikke kan skaffe den org. LE111a-bas (nu da frontstoffet ikke skjuler den hvide/blanke basenhed).
Men man kan jo også bare lukke øjnene og nyde lyden fra én af JBL's tre bedste reolhøjttalere :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf 2-mas » tirs 17. nov 2015 09:36

Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 615
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » tirs 17. nov 2015 10:59

hificlassic skrev:til lykke. Hvis du finder et sæt LE111a basser, er jeg interesseret i at købe det hvide sæt...


Det skal jeg nok huske. Der går nok noget tid - jeg køber dem i hvert fald ikke til den pris de står til på ebay

2-mas, det er ikke et helt tosset sæt du linker til der, men da de er med uoriginale basser og sortlakeret kabinet, kan jeg ikke rigtigt bruge dem.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » tirs 17. nov 2015 11:04

Captain Phoenix skrev:Tillykke med købet - og projektet.
Jeg har det lidt blandet med at nævne det, men:
Hvis du vil farve membranen (og fronten af chassiet) sort/koksgrå, er det lettest at gøre inden de får nye skumkanter.
Det kan - måske, måske - være vejen at gå, hvis du ikke kan skaffe den org. LE111a-bas (nu da frontstoffet ikke skjuler den hvide/blanke basenhed).
Men man kan jo også bare lukke øjnene og nyde lyden fra én af JBL's tre bedste reolhøjttalere :p


Tak Claus

Jeg tror ikke jeg kommer ud i en sminkning. Hvis ikke jeg finder nogle originale LE111A så tror jeg jeg beholder dem der sidder i, som de er, og så vil jeg se om ikke jeg kan tilpasse delefilteret. Angiveligt skulle LE10H-1 passe fint i L110A og jeg går ud fra, at delefilteret i dem ikke er så forskelligt fra L110.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf bukkehave » tirs 17. nov 2015 16:18

Det er hvert fald de basser servicemanualen anbefaler at bruge som alternativ.
Brugeravatar
bukkehave
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 apr 2011
Lokalitet: Århus C

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf evox » tirs 17. nov 2015 17:13

Captainen skrev
Men man kan jo også bare lukke øjnene og nyde lyden fra én af JBL's tre bedste reolhøjttalere :p[/quote]

Jeg er meget tilfreds med den lyd, der kommer ud af mine 110'er. (selv om de muligvis snart skal videre)
Synd med dine basser. Hvordan ser kabinettet ud. Er det meget ridset ?
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » tirs 17. nov 2015 17:55

Jeg glæder mig også til at få nyt skum på basserne, så jeg kan høre dem spille for alvor.
Jeg har hørt lidt forskelligt musik og testtoner, og det lyder som om, at alle enheder kan spiller fint :p

Kabinetterne ser ikke for godt ud. Der er mange ridser og andet misfarvning, men værst af alt, så har de også slået sig lidt pga. fugt :(
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf 2-mas » tirs 17. nov 2015 19:19

LektorBlomme skrev:
hificlassic skrev:til lykke. Hvis du finder et sæt LE111a basser, er jeg interesseret i at købe det hvide sæt...


Det skal jeg nok huske. Der går nok noget tid - jeg køber dem i hvert fald ikke til den pris de står til på ebay

2-mas, det er ikke et helt tosset sæt du linker til der, men da de er med uoriginale basser og sortlakeret kabinet, kan jeg ikke rigtigt bruge dem.


LektorBlomme < det var mere hvis nogle af jer ønskede reserve diskanter og mellemtoner ;)
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 615
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf Nillerviborg » tirs 17. nov 2015 21:37

2-mas skrev:
LektorBlomme skrev:
hificlassic skrev:til lykke. Hvis du finder et sæt LE111a basser, er jeg interesseret i at købe det hvide sæt...


Det skal jeg nok huske. Der går nok noget tid - jeg køber dem i hvert fald ikke til den pris de står til på ebay

2-mas, det er ikke et helt tosset sæt du linker til der, men da de er med uoriginale basser og sortlakeret kabinet, kan jeg ikke rigtigt bruge dem.


LektorBlomme < det var mere hvis nogle af jer ønskede reserve diskanter og mellemtoner ;)


- jeg ku godt bruge dem til dele - er der en Odense'r der vil være mellemmand ??

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf High Sky » ons 18. nov 2015 09:59

Tillykke med dem, jeg var på dem, men læste sælgers mail for sent om aftenen. Og han ville bare af med dem.
Så det er fedt at se de endte ved en os nørder;-)

Men hvorfor ikke bare beholde den bas i dem, ved godt den ikke er original men hvis den rent faktisk lyder godt ?
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » ons 18. nov 2015 11:29

Jeg tror også jeg vil beholde basserne til at starte med. De skal i hvert fald have en ny skumkant, så jeg kan høre hvordan de lyder.
På lang sigt kunne det være interessant at bringe dem tilbage til original spec med LE111A, men jeg overvejer også kraftigt at se om jeg ikke kan tilpasse de nuværende basser med et L110a delefilter, så er de næsten også originale, når der i den tekniske manual står, at det er et fint match ;)
...ifølge manualen passer LE10H-1 ikke så godt i L110 :(
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf LektorBlomme » ons 18. nov 2015 14:25

Rent praktisk:

Nogen der kan anbefale et godt værksted på Sjælland der kan hjælpe med at sætte nyt skumophæng på basserne?
Jeg har læst og hørt meget godt om Basrep, men en tur til Jylland lægger også en slat til omkostningerne.

Et re-foam kit kan købes for få hundrede kroner, men jeg har ingen erfaring i denne disciplin. Er det no-go, for uerfaren hjemme-hobbyist?
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: L110 vinterprojekt

Indlægaf CARS10 » ons 18. nov 2015 16:14

JJ teknik- Farum autoriseret JBL reparatør.
carsten
CARS10
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 137 gæster