Scandyna A25

Rosinen i pølseenden

Re: Scandyna A25

Indlægaf Ehapa » tirs 5. jan 2016 00:21

pqrannes skrev:
Ehapa skrev:De har hvid folie på..og er som nye indenunder.

Billede


Til lykke med dem. Som man siger "alle skal have mindst et par A-25". Jeg har mindst to par og et par A-10ere.

Engang havde jeg 4 par. Det så sådan ud:

Billede

De var "stackede" efter en særlig Dynaco instruks, som man kan finde på nettet. Lyden var sådan lidt "Wall of sound"-agtig. Det kan vi prøve igen på et træf.

PQR


Ja det kunne være sjovt...disse her bliver mine kontor højtalere...jeg har ikke plads i min stue :roll:
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Scandyna A25

Indlægaf acj1980 » tirs 5. jan 2016 01:12

Tonni skrev:Ha med mindre man gør lidt ved diffraktionsforvrængningerne ved at "udglatte" fronten på enheden...
Mener Troels Gravesen har leget med det.

Det har han også, de store runde seas 2" diskanter er nu heller ikke for runde i Diskanten, de glatter af i det høje mellemtoneområde og alllt for tidligt i diskantområdet
acj1980
 

Re: Scandyna A25

Indlægaf Rolf Zetterberg » tirs 5. jan 2016 17:20

Problemet med Dynaco A25,Scan Dyna A25 och allt vad de heter är att alla finns i alla varianter!
Ta t.ex Scan Dyna A25.Jag har själv ett par och de har Seas vanliga bas och Philips diskant AD0160.Precis som högtalaren på bild ovan.
MEN de finns också med stor Seas diskant och liten Seas-kanske också med Scan Speaks egen diskant.Alltså fyra varianter bara här!
Dynaco A25 finns också i massor av varianter...
XL-varianten har starkare magnet på basen och mindre Seas diskant.

Philips AD0160 med nät framför konen ( se bilder ovan) har jag berättat om här:
http://www.hifisentralen.no/forumet/vin ... ing-2.html
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Scandyna A25

Indlægaf Storken » tirs 5. jan 2016 23:22

Jeg lavede for lidt over to år siden også denne "stacking" af A25'ere i min gamle lejlighed - dog kun med halvt så mange som pqrannes!

Billede

Det ene sæt er dog sidenhen blevet solgt til en meget flink nordmand. Men jeg har altså stadig et enkelt sæt af denne klassiker, som stort set dagligt bliver brugt til at give lyd fra min computer og det digitale ( :oops: ) musikbibliotek.
Hvis der skal skrabes højtalere ind til endnu en 'Wall of Sound', spæder jeg gerne mine til, hvis det bliver aktuelt på dette års træf!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 138 gæster