Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Rosinen i pølseenden

Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf acehighontop » tirs 16. feb 2016 18:34

Hej Herinde

Jeg er ny i dette forum, har har muligheden for at købe et sæt af disse højtalere ,jeg har dog nogen spørgsmål omkring dem

1. er de værd at gå efter , nogen erfaring lyttemæssigt kom gerne med jeres input ?

2. et sæt i mint kondition , hvad skal det koste mig ?

håber der er nogen der vil melde ind , har selv følelsen at jeg skal købe dem og så alligevel ikke hjælp mig

jeg lytter til mange forskellige stilarter

Hilsen Tomas
acehighontop
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 jan 2016
Lokalitet: Boeslunde

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf Louis » tirs 16. feb 2016 19:01

Jeg tror såmænd nok de skal lyde ok. Men det jo også an på hvad for en forstærker de skal spille sammen med?

Hvad de skal koste? Hmm. Har du tjekket at kantophænget er i orden på bassen, det kan godt være mørket, men stadig se ok ud.
Jeg tror ikke du skal betale over 500 i hvert fald.

Når det så er sagt havde jeg engang selv et par jamo j80 tror jeg de hed, de lød rigtig fint uden man dog følte man var i himmelseng:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf acehighontop » tirs 16. feb 2016 19:42

Hej Louis

De skal spille på et forstærker sæt Technics SU-A60 og SE-A50 samt en Philips cd-460 bland andet.

Hilsen Tomas
acehighontop
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 jan 2016
Lokalitet: Boeslunde

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf Louis » tirs 16. feb 2016 20:58

Prøv dem hvis du kan få dem for en god pris. Og den skal være god syntes jeg. Så kan du jo altid skifte dem ud:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf Highmass » tirs 16. feb 2016 21:26

Hej Tomas.
Nu er Jamo jo ikke et mærke som de fleste hifi freaks er ret glade for. Men så vidt jeg kan se på google, så er de fra cbr serien, og lige netop den serie betrages af mange som et af Jamo´s bedre produkter. Nu er det nok omkring 25 år siden jeg sidst hørte et par Jamo cbr, men jeg husker dem da som rimeligt fornuftige, særligt i betragtning af det beskedne anlæg de var koblet sammen med. Hvis de ikke har fået nye kanter på bas, og muligvis mellemtone (Det ved Jan Stevns her fra siden utvivlsomt om de har brug for), så skal du nok forvente at i det mindste basserne skal omkantes. Det kan gøres for omkring 200 Kr. hvis du gør det selv. Hvis jeg havde brug for højttalere af den art, så ville jeg nok give op til 500 Kr. for et flot sæt som trænger til nye kanter. Det er ikke verdensklasse, men omvendt kan man altså få højttalere som er langt ringere til højere priser.
Mvh. Lars.
Highmass
 

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf acj1980 » tirs 16. feb 2016 21:27

jeg vil sige at hvis du kan få dem til 5-700kr for sættet er det en god pris, især hvis de er velholdte, kanter SKAL skiftes hvis de ikke allerede er.. vær OBS på om det er de originale bas højtalere der sidder i, de skal se sådan her ud (øverst på siden i midten) http://worldofhifi.dk/?page=galleries&a ... _revyen-84)&img=1501
sættet er fra 1984, de er omtrent hvad der kaldes cbr (center bass refleks) som faktisk var udmærket, mine 1304 lød helt fantastiske
acj1980
 

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf jan_stevns » tirs 16. feb 2016 22:28

704 hører desværre til kategorien papører i regnvejr - Du skal op i 13xx eller 17xx, men så får du også noget for pengene - alternativ kigge efter f.eks 707i

JEg har lige nappet et sæt 1304, der skal have nye kanter - 200 and Bob's your uncle .... og kanterne er ikke dyre men bøvlede, da gummiklodserne røret sidder i også revner bare mn akigger på dem - men en ganske potent højttaler
jan_stevns
 

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf acj1980 » tirs 16. feb 2016 22:47

jan_stevns skrev:704 hører desværre til kategorien papører i regnvejr - Du skal op i 13xx eller 17xx, men så får du også noget for pengene - alternativ kigge efter f.eks 707i

JEg har lige nappet et sæt 1304, der skal have nye kanter - 200 and Bob's your uncle .... og kanterne er ikke dyre men bøvlede, da gummiklodserne røret sidder i også revner bare mn akigger på dem - men en ganske potent højttaler


De er lækre, og JA gummi holderne går i stykker, jeg fiksede mine med plastik lameller, og så krympeflex udenpå, ganske udmærket til det formål :-)
acj1980
 

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf jan_stevns » tirs 16. feb 2016 23:25

acj1980 skrev:De er lækre, og JA gummi holderne går i stykker, jeg fiksede mine med plastik lameller, og så krympeflex udenpå, ganske udmærket til det formål :-)


Vi har så hittet på at montere 4 vinkler på røret, og isætte gummi hylser der hvor røret spændes op - bibeholder den oprindelige tanke med at "hænge røret op"

Jeg kan dælme godt lige lyden når de lukker rigtigt op, de er ret heftige ..... og kan levere varen så et par JBL L100 render over i skammekrogen
jan_stevns
 

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf acehighontop » ons 17. feb 2016 08:13

Hej Allesammen

Jeg takker for de mange input der er kommet, jeg overvejer at købe dem så dem igår og basserne mellemtone var i nærved ny stand , jeg prøverne at køre fingeren let henover skumgummi ophænget på bassen og det virkede fast , jeg har hørt at man kan forlænge skumophænget ved at give det silicone , det man også bruger til bildøre ? har i hørt denne mulighed

Hilsen Tomas
acehighontop
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 jan 2016
Lokalitet: Boeslunde

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf Captain Phoenix » ons 17. feb 2016 09:29

acehighontop skrev:...jeg har hørt at man kan forlænge skumophænget ved at give det silicone...

Man kan behandle ophængene med LaCross Rubber Conditioner for at forlænge deres levetid (tror ikke silicone trænger nok ind - andre steder bliver silicone-behandlede flader for fedtede på overfladen).
Hvis ophængene er faste og friske holder de sikkert mange år (nye ophæng holder ca. 20 år).
Hvad koster de? Og så må vi jo have en melding på hvad du synes om lyden :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Jamo 704 er det noget man skal gå efter !!

Indlægaf Louis » ons 17. feb 2016 10:04

acehighontop skrev:Hej Allesammen

Jeg takker for de mange input der er kommet, jeg overvejer at købe dem så dem igår og basserne mellemtone var i nærved ny stand , jeg prøverne at køre fingeren let henover skumgummi ophænget på bassen og det virkede fast , jeg har hørt at man kan forlænge skumophænget ved at give det silicone , det man også bruger til bildøre ? har i hørt denne mulighed

Hilsen Tomas


Der findes vist flere af den slags tricks. Det skal nok være rigtig nok at man måske kan forlænge levetiden lidt. Jeg tænker mere at man også ændre blød/fastholder på ophænget og derved enhedens lydkaristika? Men om der er rigtigt ved jeg ikke.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: liw og 189 gæster