Højttalerkabel???

Rosinen i pølseenden

Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » lør 30. apr 2016 16:26

Har brug for lidt hjælp i følgende link er der snak om et SÆT højttalerkabler tjeck linket

Vil det sige at man med et SÆT mener til 2 højttalere med biwire?



https://www.hifiklubben.dk/kabler/hojtt ... alerkabel/
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf Hackenberg » lør 30. apr 2016 17:04

Så vidt jeg husker er Rocket 33 et kabel med 2 x 4 ledere. Man kan altså, ikke bare bi - men også triwire med dette kabel. Så, ja.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » lør 30. apr 2016 17:09

Så med andre ord hvis jeg køber dette SÆT så har jeg to uafhængige kabler med 2 bananstik i den ene ende og 4 bananstik i den anden eller hvordan? altså jeg mener til den ene højttaler 2 banan i den ene ende og 4 i den anden og så det samme til den anden højttaler?
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf Hackenberg » lør 30. apr 2016 17:15

Ja. Sådan ser det ud. Spørg dem!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » lør 30. apr 2016 17:19

Ja det havde jeg også tænkt mig men de har lukket nu men tak for hjælpen Claus
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf acj1980 » lør 30. apr 2016 21:03

Hvorfor ikke bare bruge noget gængs højtalerkabel af det billige? Det skal bare kunne klare effekten mellem forstærkeren og højtalerne!
acj1980
 

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » lør 30. apr 2016 21:40

Jamen jeg har noget højttalerkabel der hedder van den hul nu ved ikke om du kender det men det var da også lidt dyrt men det du siger er at det ikke er nødvendigt med det dyre? Jeg har tænkt mig at købe ny forstærker et sted ude i fremtiden men så kan jeg måske bare bruge det jeg har hvad med kablet fra computeren og til da konverteren det er måske også ok med det billige?
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » lør 30. apr 2016 21:42

Det er måske også bare et smart salgstrick det der med bi-wire eller hva?
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf Rysz » lør 30. apr 2016 22:24

Du kan få AudioQuest kablerne i den konfiguration du ønsker. Singlewire, bi-wire og bi-amp. Valgfrihed mellem spader og bananstik i enderne.

Og ja, et SÆT er et kabel til hver side.

Om det er fancy at bi-wire er nok en smagssag. Det er ikke alle højttalere jeg synes der vinder på det.

HFK butikken i Sønderborg burde have et sæt du kan låne, for at teste om det giver dig noget. Det vil jeg nok anbefale inden du kaster et par tusinde efter højttalerkabler.
At streame musik, er som at spise kartofler med sugerør !
Brugeravatar
Rysz
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 08 nov 2013
Lokalitet: Hobro

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf acj1980 » lør 30. apr 2016 23:21

Bi-wire kabler er mere hvis du har separate diskanter og basser dvs ikke indbygget mellemtone, eller de skal forsynes af hver sin forstærker, hvis du ikke har det, er det ikke nødvendigt, et godt højtaler kabel er et kabel med mange tråde, helst så mange som muligt, da belastningen fra højtaleren er spredt over flere core/tråde.

Det med guld og guld i kabler har kun ét eneste formål.. på stikkene = det ser pænere ud, og i kabler =for at tjene tykt på de der ikke ved hvad ledningsevnen er i de forskellige metaller, og lad mig sige det med klar tekst SØLV har den bedste ledningsevne, derfor bruges det til højfrekvent udstyr, guld leder faktisk dårligere end kobber, ikke så det kan høres, men ved målinger kan det ses. men modsat kobber og sølv så falmer guld ikke, derfor er det super godt egnet til f.eks højtalerstik, så stop lige dér,

mht kabler så fandt jeg sådan noget her, jeg ved self. ikke hvor meget effekt du har brug for at afsætte, men her ser du et solidt kabel med mange tråde i, til at bære effekten.
http://hificable.dk/produkter/15-hoejtt ... alerkabel/

hvis du ikke har alt for langt fra forstærker til højtaler kan du faktisk nøjes med sådan et gængs et som det her
http://www.harald-nyborg.dk/p9545/hoejt ... -50mm2-25m

Venligst
Alex
acj1980
 

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » søn 1. maj 2016 10:23

Ok så jeg kan forstå på det hele at det ikke er nødvendigt med så fine kabler hvad med ledningen fra pc til da konverter er et almindeligt printerkabel også nok der?
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf skjold » søn 1. maj 2016 10:33

deuce232 skrev:Ok så jeg kan forstå på det hele at det ikke er nødvendigt med så fine kabler hvad med ledningen fra pc til da konverter er et almindeligt printerkabel også nok der?


Ja - det signal er digitalt og virker det, så virker det. Et digitalt signal kan ikke "forbedres", da det jo ikke er selve signalet men indholdet af det der bruges. Håber det giver mening :) Du kan dog givetvis sagtens finde steder på nettet, hvor der påstås anderledes men det er efter min opfattelse ren hokus-pokus eller kejserens nye klæder.

Button Line er, at du sagtens kan bruge et printerkabel :)
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » søn 1. maj 2016 10:41

Ok fedt nok :-) har tænkt mig at købe denne forstærker har bare først råd til nytår
https://www.hifiklubben.dk/stereo/forst ... orstarker/

havde tænkt mig jeg ville have noget nyt denne gang har en Luxman L-100 jubilæumsudgave fra 75` nu men den er ved at være lidt slap i koderne
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » søn 1. maj 2016 10:52

Jeg har disse kabler nu Van den hul M.C the clearwater og de er fine nok eller hva de var da heller ikke helt billige
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Højttalerkabel???

Indlægaf deuce232 » søn 1. maj 2016 13:33

Tjek lige dette link jeg har ca 2-3 meter kabel i hver side

http://www.vandenhul.com/products/cable ... logen-free

er det godt nok?
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Louis og 7 gæster