Tandberg højttalere

Rosinen i pølseenden

Re: Tandberg højttalere

Indlægaf X-ray » lør 1. okt 2016 11:22

Captain Phoenix skrev:Med små jazz-besætninger går det fremragende eller bedre endnu.

Lige hér Captain tror jeg du tænker/husker på HS20 - som jeg havde med hjemme ved dig engang. HS20 er på 12l og meget lig med HS12 som 'krog' allerede har..!

Og Ja - hvis 'krog' vil gå et step op til 35l - så er TL3520 vel måske den mest vellykkede af dem alle. Den vil også bedre kunne håndtere, de større forstærkere som du har. Dog foretrækker jeg stadig selv lyden fra HS17.

'krog' - du er også velkommen til at låne et sæt TL3520.

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Tandberg højttalere

Indlægaf krog » tors 20. okt 2016 21:02

Ville da lige opdatere tråden her.
Jeg endte med at købe et par TL-1807 af alfatron til en meget fordelagtig pris :-) Tak for det! Jeg modtog dem for et par dage siden med pakkeposten og siden da har den bare stået på musikglæde til at supplere min specialeskrivning.
Eller, "endte med", det ved man jo aldrig med denne hobby ;-) Det kender vi vidst alle. Men indtil videre spiller det bare lækkert og jeg er meget glad for dem. Det var faktisk lige denne lyd jeg havde håbet på. Det lyder lækkert. Flot og klar mellemtone der virkelig er sprød og en lækker luftig diskant. Lilletromme, hihat og elguitar lyder meget som de skal. Det er ikke nedtonet eller poleret til at være mere "modtageligt" eller hvad man skal sige og det kan jeg rigtigt godt lide. Det gør det medrivende. Stemmer står også rigtigt flot frem med meget krop. Lyden er sådan generelt upoleret og "in your face" men uden at være ubehagelig og trættende.

Og så er jeg ret overrasket over den dynamik de er i stand til, selv ved højere lydniveauer, på trods af den lille størrelse. Måske fordi de er meget følsomme, så forstærkeren har mere at arbejde med. Jeg dyrker meget post-rock genren og var lidt spændt på hvordan de ville tage imod det. Det er for mig indbegrebet af dynamik med et spænd fra kæmpe eksplosionsagtige lydbølger med fuld knald på trommer og guitarer og så over i det helt rolige, stille melodiske med masser af rum. Det tager de overraskende godt imod. Et eksempel er Evpatoria Report - Golevka, som er et vildt fedt album med meget stor dynamik og lydtryksforskelle i indspilningen. De klarer det sgu godt.

De spiller indtil videre sammen med en Pioneer TX-450. Har endnu ikke haft den sluttet til min TR-200, for det spiller nu så fint sammen at jeg venter lidt endnu.

Så det var sagaen herfra. Jeg er glad for mine nye palisander venner.

I øvrigt vil jeg stadigvæk gerne tage imod nogle af de fine lytteinvitationer på et tidspunkt, men indtil videre står den som sagt på specialeskrivning så jeg kommer ikke så meget ud. Så går dag-ud og dag-ind med det.

God aften :-)
krog
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 27 sep 2016
Lokalitet: Svendborg

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 188 gæster