Alternativ placering af diskanterne på Rauna Njord

Rosinen i pølseenden

Alternativ placering af diskanterne på Rauna Njord

Indlægaf infinity » tirs 25. okt 2016 11:18

Goddag jeg har netop udskiftet de to diskanter og tænker skulle jeg ikke placere dem på toppen af kabinettet som så mange andre HT konstruktøre har gjort. Ser tåbeligt ud at skrue dem fast midt i den ene mellemtone. Og enheden lyder også bedre når diskanten er fjernet. Så kunne de få dere eget lille hus som et æg ? eller bare en stump PVC rør støbt ind i en smule letspartel bare for helhedens skyld. Jeg kan ikke høre nogen fejl i lydbilledet når jeg sidder i min bedste stol 3.5 m væk fra højtalerne.. Måske unge mennesker med super hørelse kan.. men det er jeg jo sådan set ligeglad med.
Brugeravatar
infinity
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 feb 2016
Lokalitet: Aarhus C

Re: Alternativ placering af diskanterne på Rauna Njord

Indlægaf PerHej » tirs 25. okt 2016 11:46

Jeg er glad for at læse at du ikke ændre dem totalt :cool1:
Hvis jeg skulle ændre på mine vil jeg sætte diskanten mellem de to enheder
Samtidig vil jeg vælge en fysisk lille diskant, det kunne være den her - har før brugt den i anden sammenhæng.
http://rabu-acoustics.dk/index.php?rout ... duct_id=55

Hilsen Per H

Ps. der findes også et kit til Rauna Njord
http://rauna.mamutweb.com/Shop/Product/ ... 2/NJORDKIT
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Alternativ placering af diskanterne på Rauna Njord

Indlægaf infinity » ons 26. okt 2016 13:10

ikke aktuel ved nærlytning lyder det bedst med pladen ophængt foran mellemtonenheden .. at jeg så har monteret en diskant der var tilrådighed lige ved hånd for på plade og ikke skruet den fast som den originale defekte (begge) tjae synes det lyder OK som det er. Har overhoved endnu ikke hørt alle de goe plader og cd er endnu.
Brugeravatar
infinity
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 feb 2016
Lokalitet: Aarhus C


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster