bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Rosinen i pølseenden

bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Indlægaf bojsenbord » tirs 6. dec 2016 11:41

Kære mednørder,

Den ene af mine b&w dm7 højtalere er begyndt at skratte fra bassen, en BM220. Trykkes enheden let ind, mærkes der tydelig kradsende modstand. Er enheden helt færdig? Findes der folk der kan reparere den slags? Kan jeg selv?

Det fedeste ville være hvis en eller anden havde en ekstra basenhed liggende på hylden - eller måske en kan give et bud på to andre nye enheder der vil kunne erstatte de to gamle? Eller er det absolut umuligt? Jeg har ikke kunnet finde nogen med et bud på en sådan erstatningsenhed, så måske det er helt håbløst?

Håber en af jer kan hjælpe, enten med at få dem til spille igen - eller med at få mit til at beslutte mig for at dm7-løbet er kørt.
bojsenbord
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 dec 2016
Lokalitet: sydfyn

Re: bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Indlægaf Hackenberg » tirs 6. dec 2016 11:46

Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Indlægaf bojsenbord » tirs 6. dec 2016 14:39

Jeg har godt set annoncen. Men med porto og evt skat kommer det nok op på omkring 2000 kroner - det synes jeg alligevel er en rimelig høj pris, også i betragtning af at min ene enhed virker fint, det er gamle brugte enheder, ingen garanti etc. Til den pris kan jeg næsten finde et par tilsvarende højtalere på brugtmarkedet. Men tak! Havde de ikke stået i usa...
bojsenbord
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 dec 2016
Lokalitet: sydfyn

Re: bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Indlægaf Helikon » tirs 6. dec 2016 16:13

bojsenbord skrev:Kære mednørder,

Den ene af mine b&w dm7 højtalere er begyndt at skratte fra bassen, en BM220. Trykkes enheden let ind, mærkes der tydelig kradsende modstand. Er enheden helt færdig? Findes der folk der kan reparere den slags? Kan jeg selv?


har du prøvet at dreje enheden rundt, således at den kant der er nederst kommer til at være øverst ?
giver det mening det jeg skriver?
vh Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: bas i b&w dm7 i stykker - noget man kan gøre?

Indlægaf Stottrup » ons 14. dec 2016 00:03

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at kontakte pel fra forum. Sidste år pustede han liv i bassen på min elskede DM2a.

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster