Identifikation af B&O pickup

Analog når det bedst

Identifikation af B&O pickup

Indlægaf Hasse Jakobsen » søn 9. aug 2020 20:51

Jeg har i forbindelse med tonearmsskift på min Beogram 3000 fundet lidt Pickuper i gemmerne, de er alle fra Bang og Olufsen.
Den ene er i midlertid uden mærkning af nogen art.
Kunne jeg være så heldig, at der var en herinde som kunne identificere den?
IMG_20200809_204652.jpg
IMG_20200809_204625.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Identifikation af B&O pickup

Indlægaf tctla » søn 9. aug 2020 23:09

B&O Pick-up enheden med en krave kan være en SP6/7, og den monterede pick-up er ikke af B&O fabrikat men en billig efterligning.
B&O havde altid navn på deres pick-up'er men det kunne de, som lavede efterligningerne selvfølgelig ikke bruge.


Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Identifikation af B&O pickup

Indlægaf Hasse Jakobsen » tirs 11. aug 2020 13:43

tctla skrev:B&O Pick-up enheden med en krave kan være en SP6/7, og den monterede pick-up er ikke af B&O fabrikat men en billig efterligning.
B&O havde altid navn på deres pick-up'er men det kunne de, som lavede efterligningerne selvfølgelig ikke bruge.


Mvh,

/Torben

Tak, jeg var slet ikke klar over at der blev/bliver lavet kopier af dem, jeg må prøve at lave en lyttetest
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 405
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Identifikation af B&O pickup

Indlægaf his067 » tirs 11. aug 2020 15:38

JEg er ikke sikker på at B&O altid skrev deres logo på pickupperne: SP 1 og SP2 havde så vidt jeg husker ikke logo. Men, OK, jeg var ikke meget mere end otte år gammel da vi havde en.

Jeg husker også at man fjernede det ydre skjold og satte en nål på som sad på et stykke plastik. Med andre ord tror jeg ikke at man kan se udefra om det er en orignal B&O nål der sidder på.

Se evt her:

Dpt85mE.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Identifikation af B&O pickup

Indlægaf 86441961 » fre 14. aug 2020 15:18

det er en sp6. men jeg tror det er en kopi, der plejer at stå navn og type på b&o sp6
86441961
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 aug 2012
Geografisk sted: randers
Lokalitet: Randers


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Hifilover og 40 gæster