Udskiftning af dæmpning på en SPU til 78'ere

Analog når det bedst

Udskiftning af dæmpning på en SPU til 78'ere

Indlægaf ralphandersen » ons 21. apr 2021 21:42

For et par år siden købte jeg en SPU til 78'ere til en fornuftig pris uafprøvet (både af sælger og mig).
Den virkede ikke. ØV så. Men så i går tænkte jeg at den kunne jo ikke komme til at virke mindre end slet ikke, så jeg prøvede at skifte de to små gummiophæng som nålen er ophængt i. Efter et mislykket forsøg med almindelige elastikker skåret i mindre og smallere stykker (se billede), lykkedes det mig at få sat den på plads igen. Efter at have loddet den tilledning der var knækket under anstrengelserne (med en lup på 8 cms afstand), havde jeg måske en pickup, der virkede igen.
Og det gjorde den sgu :OLO:
Så nu skal jeg have min 78eq i gang igen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Udskiftning af dæmpning på en SPU til 78'ere

Indlægaf mantelteo » tors 22. apr 2021 05:37

Fedt!
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], kbekke og 24 gæster