US 1960 anmeldelse af B&O SP1/2 Pick-up

Analog når det bedst

US 1960 anmeldelse af B&O SP1/2 Pick-up

Indlægaf tctla » lør 25. feb 2017 15:11

Engang lyttede de på den anden side af dammen, når der faldt et guldkorn af i DK.

Vedhæftet er en meget detaljeret anmeldelse af B&O's SP1/SP2, som man absolut ikke bliver dummere af, at læse.
Prøv selv :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: US 1960 anmeldelse af B&O SP1/2 Pick-up

Indlægaf sorenb » lør 25. feb 2017 16:39

Tak for dine mange fine scaninger/delinger i det hele taget.

Særlig interessant synes jeg geometri'ens indflydelse på kanalseparation.
Lidt ærgeligt, at han kun en passant kommenterer på frekvensresponsen og kanalseparationen i Fig.7; det kunne være interessant at høre, hvorfor de to resonanser v. hhv. 8kHz og +20kHz påvirker kanalseparationen (jeg går udfra at de omtalte resonanser dels er den mekaniske der opstår mellem nål og vinyl, og dels den elektriske ved kapacitiv belastning af spolerne)
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: US 1960 anmeldelse af B&O SP1/2 Pick-up

Indlægaf tctla » lør 25. feb 2017 22:22

Nu er der vel ikke meget sjovt ved, at producere en unik pick-up enhed, hvis man ikke bruger den til noget.
Jeg synes, at det er præcis denne enhed, der er brugt i den viste B&O model 607 grammofon fra dette Wireless World klip, et år nyere end den amerikanske anmeldelse.
Selvfølgelig uden beslag for montering under head-shell og med lige stik-ben, som vi kender den.
Døm selv...

Iøvrigt, der ses også en LL Piccolo Box 622 fuldtransistoriseret radio i scan'et.
Sådan en fyr har været til salg for Kr.: 400,- i Gul & Gratis i rigtig, rigtig lang tid.
Kig Her: https://www.guloggratis.dk/elektronik/r ... 6-ll-radio
Måske hjælper lidt omtale med til, at få den solgt.
Jeg håber bare, sælger påskønner det :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster