Hjælp til Denon DP-59L

Analog når det bedst

Hjælp til Denon DP-59L

Indlægaf Mesteren » tirs 27. nov 2018 21:18

Hej i forum

Jeg har fået sådan en sag under neglene. Den virkede umiddelbart ikke da jeg erhvervede den -Hvor svært kan det være? :?
Nå, men jeg skulle nok have kigget lidt på servicemanualen INDEN, så nu bliver dette mit svendestykke ud i radiomekanik hvis det lykkes???

Følgende symptom er gældende, og muligvis også andet. Jeg har fundet en dårlig forbindelse ved stikket fra trafo til hovedprint og for at kunne tjekke lodninger på samme print, måtte jeg aflodde de 4 ledninger til/fra tonehovedet. Det der så sker er at den gerne vil spinne når hovedet ikke er tilsluttet, men ej når det er!? Er hovedet brændt af? Findes der mon en erstatning for p/n 3918425004?
Mesteren
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 jun 2013
Lokalitet: Kolding

Re: Hjælp til Denon DP-59L

Indlægaf Mesteren » tirs 27. nov 2018 22:04

Glem det ovenstående! Stikket til motorsyningen er en drilsk størrelse og var skyld i ovenstående fejldiagnose. Lader emnet stå hvis der skulle opstå andre udfordringer, der kalder på den store mængde ekspertise herinde! :Thumpsup:
Mesteren
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 jun 2013
Lokalitet: Kolding

Re: Hjælp til Denon DP-59L

Indlægaf Mesteren » tors 31. jan 2019 09:54

Så er den gal igen!
Sidstnævnte problem med motoren der ikke ville snurre, viste sig at være stikpinde i printet for motorforsyning. Fejlen kom dog igen, og ved at "flex'e" lidt på printet, fandt jeg at powertransistorer til motoren også skulle omloddes, for at fejlen nu er helt væk.

Nyt issue:
Tonearmen, som jo er sådan en leviterende ting, kommer ikke op at svæve. Der kan ikke måles nogen spænding ind til "løftemotoren" og jeg er nu der, hvor jeg ikke ved videre - Hjælp!
Mesteren
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 05 jun 2013
Lokalitet: Kolding


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster