Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Analog når det bedst

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » søn 16. dec 2018 19:19

Der er ikke meget DJ-grammofon over den Luxman - selv om den da er lækker.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » man 17. dec 2018 17:09

nej ikke meget dj pladespiller over den fra luxmann, der var en technics sl 1210 mk 2 til salg på dba men sælger lader ikke til at være så interesseret,jeg skriver alder og om den kan sendes og for at vide den er 5 år og skriver tilbage om den kan sendes uden at få svar, nu den solgt, der var jeg heller ikke så hurtig.

Nå men den Pioneer PL-12D er jeg interesseret i at købe og vil gerne høre følgende.

Den er ikke så mørk i farven, kan man gør den mørkere med bejdse som f.eks den der er i farven nød, mine højtaler er i farven valdnød hvor en mørkere farve på pladespilleren derfor vil passe lidt bedre end den lidt lyse træ farve, er det svært? https://www.jemogfix.dk/bejdse-clou-vandbejdse-noed/6118/9048500/

Am laver en 300gr pladestrammer, kan pladespilleren klare en pladestrammer ? (har aldrig haft en pladestrammer men hvis jeg for en pladespiller til rimelig pris kan jeg godt prøve en, da den fra am er på tilbud og er ikke super tung, motoren burde kunne køre jævn,stabilt samlignet med dem der vejer langt over 500gr).

Billede
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf cdp » man 17. dec 2018 17:32

Hejsa - godt valg, men at bejdse valnøddelook't på en teak eller egefiner, vil se forkert ud, fordi åretegningen er helt anderledes.
Jeg ville forsøge med en folie i stedet - og undgå at skade den eksisterende trækasse. Så kan du også bringe den tilbage til standart igen. Mht. indfarvning, bruger jeg altid spritbejdse, fordi det tåler andet end vandbaseret lak - og skal bejdsen virke rigtigt, skal al gl. lak fjernes 100% - og forskel på finer afspejler sig også på evnen til at suge farve. Ps. folien kan du tilskære omkring skiltet forrest, da det ville være noget øv, hvis det knækker når det skal af.
Pladestrammer er til bulede plader.. ;)
Senest rettet af cdp man 17. dec 2018 17:35, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » man 17. dec 2018 17:34

Mine højtaler er i en rigtig mørk farve,ser lidt mørkere ud en den her og en del mørkere end de mørkeste beovox

Billede
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf cdp » man 17. dec 2018 17:40

- Og den minder lidt om en stavlimet, mørkbejdset bordplade i asketræ.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf cdp » man 17. dec 2018 17:44

Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » man 17. dec 2018 17:52

cdp skrev:Hejsa - godt valg, men at bejdse valnøddelook't på en teak eller egefiner, vil se forkert ud, fordi åretegningen er helt anderledes.
Jeg ville forsøge med en folie i stedet - og undgå at skade den eksisterende trækasse. Så kan du også bringe den tilbage til standart igen. Mht. indfarvning, bruger jeg altid spritbejdse, fordi det tåler andet end vandbaseret lak - og skal bejdsen virke rigtigt, skal al gl. lak fjernes 100% - og forskel på finer afspejler sig også på evnen til at suge farve. Ps. folien kan du tilskære omkring skiltet forrest, da det ville være noget øv, hvis det knækker når det skal af.
Pladestrammer er til bulede plader.. ;)



Var lidt i tvivl pga knapperen i ventre hjørne når jeg skulle hør et bestemt nummer og de ville være lidt i vejen.

Selve pickuppen er KUN en AT95E men den er en af de bedste sammen med en AT-N3600L jeg faktisk har læst er lidt bedre end en rega carbon og AT95E, ikke vintage, men det kan jo være sværet lige som med dæk til en 40+ år gammel bil at få helt nye dæk der er lavet i 70'erne, sener hvis jeg vil kan jeg altid kigge efter noget ægte vintage.

Jeg vil så vidt muligt kun vælge de rigtige udgaver af gasolin's plader,queen,mike oldfiels jean michel jarre og så videre hvis de kan skaffes til rimelig pris, b.la min ynglings plade med poul dissing en tosset spillemand er en original plade jeg fandt til kun 125kr, har også nye udgaver af gamle plader (steppeulvene hip) men vil helst have de gamle original plader og der er bare nogen der er lidt skæve (bulede) :Skor: (get it, skæve, 60'er plader).

Kan også få en pladestrammer til 400kr som vejer 760gr men det tør jeg ikek købe til en gammel ikke high end pladespiller, 400kr er eller en god pris ofte ksoter de fra 600kr og op efter når det ikke er i plastik.
Senest rettet af gasolin man 17. dec 2018 17:55, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » man 17. dec 2018 17:53




Ved ikke om det er nemt at lave pænt, tror bejdse vil være nemmere at få til at se pænt ud

Skal helt op i farven ved siden af sort som hedder MOTIV: BIRK - CHOKOLADE for at få noget der minder om mine højtaler.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf cdp » man 17. dec 2018 18:31

Er det den PL-12D fra Gudbjerg, du kigger på ? - vil mene pris er i overkanten.
Så ville jeg høre om denne også - https://www.dba.dk/pladespiller-pioneer ... ncy0-7Days
Forsendelsen er jo ens..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » man 17. dec 2018 18:37

Søndersø, ved ikke hvor billigt han vil sælge den til, men det er med en helt ny pickup.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Torben » tirs 18. dec 2018 02:10

Når du er så forståeligt glad for din SU_8600 burde den så ikke få en EMT?
Med julehilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 10:55

Emt?
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 10:57

http://www.google.com tast fx "EMT turntables"

https://en.wikipedia.org/wiki/Elektro-Mess-Technik

Proff- radiofoni-maskiner - pænt dyre at anskaffe og vedligeholde. Min drømmemaskine er en model 927

Men det er nok et "sidespring" i forhold til, hvad du ønsker til din SU-8600

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 11:05

gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 17:25

Den findes jo i en mørk farve, om de har vælgt en mørk træsort eller givet den på billede længere tilbage bejdse, skal jeg ikke kunne sige.

Billede
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

ForegåendeNæste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster