Beogram 4002

Analog når det bedst

Beogram 4002

Indlægaf kennethjakobsen » ons 26. maj 2021 20:04

Hej.

Er kommet til at købe en Beogram 4002 som ikke virker helt som tiltænkt.

Det er som om den ikke “ser” vinylen og dermed kører tonearmen blot frem og tilbage - for så at stoppe igen.

Jeg er igang med at Google rundt - men er der en 100m mester i B&O herinde - eller hvem skal man have fat i hvis man skal høre om det kan betale sig at give den et service?
kennethjakobsen
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29 nov 2020
Lokalitet: Padborg

Re: Beogram 4002

Indlægaf cdp » ons 26. maj 2021 21:14

hvis man skal høre om det kan betale sig at give den et service?

Kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil ofre, men da B&o jo har relanceret noget lignende til uhørt høje priser, vil det givet betyde en vis garanti for at prisen følger relaterede modeller også. Hvis du ikke har lidt erfaring med disse pladespillere, vil det være klogt at vente på den rette mand, evt. herinde fra.
Et bud kunne være følgearmen, der ikke detekterer korrekt - er det lys i pæren og rammer lyset "modtager" korrekt ?
Få evt lidt inspiration her:
https://forum.beoworld.org/forums/p/28128/222089.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=IxIxHb8sZdg
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Beogram 4002

Indlægaf kennethjakobsen » ons 26. maj 2021 22:05

Jeg er nået frem til det må være følgearmen der driller - tak for links!
kennethjakobsen
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29 nov 2020
Lokalitet: Padborg

Re: Beogram 4002

Indlægaf Fredmarantz » ons 26. maj 2021 22:16

Hej Kenneth!

Ved læsning af dit spørgsmål, kan jeg ikke lade være med at komme i tanker om, at Poul fra Strandby ( et pænt stykke vej fra hvor du bor) i denne tid også kæmper med en B&O tangentialpladespiller og armens teknik. Jeg er slet ikke sikker på, at det nødvendigvis er det samme problem i står med- men ved at læse hans tråd om hans særdeles kompetente forsøg på at redde en fin Beogram 8002, kan du måske også lade dig inspirere. Håber ikke, at du bliver afskrækket. cdp's råd om at vente på at den rigtige hjælp melder sig, kan jeg støtte.

Poul's tråd:
viewtopic.php?f=558&t=14419

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Beogram 4002

Indlægaf Nillerviborg » ons 26. maj 2021 22:24

Aaaerj, der er da ikke noen af de der Tangentialer der er andet end Simpelt Rutinearbejde - Det skulle da lige være BG4000 ( Den første Tangential ) Den havde alle de træls fejl, efterfølgerne burde kunne fixes uden større problemer.

Er der lys i Logo'et på "Følgearmen" ??? - Hvis ikke den pærer duer, kan den ikke køre.

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Beogram 4002

Indlægaf Tonni » ons 26. maj 2021 22:40

Og de kan også drille lidt i liften, idet fedtet bliver sejt.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Beogram 4002

Indlægaf kennethjakobsen » tors 27. maj 2021 10:55

Tak for de mange svar!

Der er lys i Følgearmen og den kører fint - men den stoppe "bare" ikke ved start af vinylen og sænker dermed hellere ikke armen.

Er i kontakt med en der vist er mere kyndig i at fikse sådan en end jeg selv er - så tror det er den vej den skal :)
kennethjakobsen
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29 nov 2020
Lokalitet: Padborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 108 gæster