Anti-skating på Bokrand arm

Analog når det bedst

Anti-skating på Bokrand arm

Indlægaf his067 » søn 16. apr 2023 16:07

Jeg har en Bokrand arm liggende som jeg har mistænkt for at have en fejl: jeg kan simpelthen ikke registrere nogen forskel i anti-skating kraft: ligegyldigt hvor jeg sætter regulatoren er kraften den samme (=ikke eksisterende).

Er der nogen af jer der kan befæfte (eller afkræfte) at sådan en arm bør have antiskating-regulering?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Anti-skating på Bokrand arm

Indlægaf hmt » søn 16. apr 2023 16:25

Bokrand har selv denne video på youtube, hvor han demonstrerer hvordan hans antiskating virker.

https://www.youtube.com/watch?v=D1W5jMp6XM4

Flere af de tidlige Ortofon-arme har ikke antiskating, fordi de er beregnet til PUere som kræver + 3.0g, hvilket du helt sikkert ved. Hvis du har købt armen brugt, kan det så være en specialbestilling? Ellers er det vel også bare at spørge Bokrand. Hans email fremgår af hans youtube kanal, så det er vel bare at skrive alfredbokrand[snabela]yahoo.de

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Anti-skating på Bokrand arm

Indlægaf his067 » søn 16. apr 2023 17:27

Hej Henrik,
Tak for det hurtige svar og oplysninger. Min arm er direkte fra Alfred og er en ombygget AS212 base som burde have magnet anti-skating. Hvad Alfred viser på Youtube er hans egen version af den base, så den virker ikke på min arm.

Jeg må se at få skrevet til ham.....for der er så vidt jeg kan se, noget galt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Anti-skating på Bokrand arm

Indlægaf Tonni » søn 16. apr 2023 22:52

En tanke her.

Det er før oplevet, at den magnet, som sidder på regulatorarmen, går løs.
Kunne det være fejlen? - Den er limet i...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Anti-skating på Bokrand arm

Indlægaf his067 » tors 20. apr 2023 08:56

Jeg kan jo se at den burde virke, så jeg venter.

For tiden kører den med en Soundsmith 'The Voice' i Peter Ledermans egen ½" bøjle helt fremme i et Ortofon LH8000 (træ)-hus. Med den kombination kan man kun tilnærmelsesvis komme nær en Stevenson justering (=minimum forvrængning i inder-riller) og er flere millimeter fre en Löfgren eller Baerwald justering. Et standard hus med B&Os egen ½"bøjle klarer det problem. Sært.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 159 gæster