Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Analog når det bedst

Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf Fejensen » man 31. jul 2023 17:16

Skulle der sidde nogen og bøvle med Pioneer PL L1000(A) så vil jeg da lige gøre opmærksom på min tråd på VINYLENGINE hvor jeg gennemgår et par års erfaringer med den spille og så får man nok også en fornemmelse af hvem jeg egentlig er .

https://www.vinylengine.com/turntable_f ... 5&t=132283

Det er desværre på Engelsk men jeg orker ikke at skrive det hele en gang til på Dansk so dont ask.

Finder jeg nye påfund/løsninger opdateres det på Vinylengine .

Vh. Frank
Fejensen
 

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf cdp » man 31. jul 2023 22:54

Imponerende arbejde, såvel fysisk som dokumentation - efter gennemgang af tråden, indser de fleste nok, hvor kompliceret en sådan spille i virkeheden er og ikke mindst hvilke krav og færdigheder det indebærer, selv at give sig i kast med en sådan opgave. Det "gode" jeg har lært, er en stærk tvivl om nogensinde at turde anskaffe en sådan.
Tak for at dele dit info her... ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf Fredmarantz » man 31. jul 2023 23:32

Jeg kan også kun bøje mig i støvet for det omfattende, veldokumenterede og teknisk kompetente arbejde, der lægges for dagen i den tråd på Vinylengine. Jeg kan også godt få lidt "rystelser" ved tanken om en restaurering af en pladespiller med disse fine, men tilsyneladende også fintfølende mekanismer. Godt, at der trods alt ER nogen, der både gider - kan og vil dele det med os andre - tak for det, Fejensen :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf Fejensen » tirs 1. aug 2023 10:01

TAK for de venlige ord begge to det sætter jeg stor pris på :thumbsup:

Et stort arbejde , bestemt , men at dømme ud fra antal hits på Vinylengine har det været det hele værd .

2 stk. PL L-1000 i drift i stuen pt.
20230801_095202[1].jpg


Vh. Frank
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fejensen
 

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf KenRas » tirs 1. aug 2023 13:41

Jeg vil også gerne hyle med i koret af dem som er imponeret :OLO:

Jeg har ikke læst det hele du har skrevet på Vinylengine, men kan virkelig se at du ved hvad du snakker om. Skulle man falde over sådan en Pioneer en dag, så ved man da hvor man kan få hjælp :thumbsup:

Ser frem til indlæg om nye spændende projekter fra din side :p

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf Fejensen » tirs 1. aug 2023 16:59

Hej Kenneth , TAK for roserne men man bør nu ikke ligge så meget i det jeg er såmænd ikke bedre end så mange andre i faget Elektronik .

Det er et håndværk som så mange andre og jeg ville ikke kunne gøre det samme som Automekanikeren , Smeden VVS'eren og så mange andre. Det er såmænd også blot et svendebrev jeg har dog med en overbygning også . Og så en god portion erfaring.

Der er muligvis nok langt mellem trådene der går så meget i detaljen som jeg gør på Vinylengine men det er såmænd også hjælp til selvhjælp forstået på den måde at forhåbentlig alle der roder med den slags uanset elektronisk baggrund ville kunne være selvhjulpne uden at behøve at stille en masse spørgsmål som jeg ville skulle forholde mig til hvis tråden var seriøst ment. En brugsanvisning så at sige.

Jeg har nogle helbredsudfordringer som gør jeg ikke reparerer for andre end mig selv og det skyldes jeg ikke har overskud til det og ikke har resourcerne. Jeg skal undgå ALT der kan gi bare det mindste stress , desværre. Så forvent ikke en hel masse tråde om projekter fra min side. Jeg har dog et par stk. som måske kommer på et tidspunkt men jeg elektronikker stort set kun efterår og vinter.

God Elektronik derude :thumbsup:
Vh. Frank
Fejensen
 

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf his067 » tirs 1. aug 2023 18:40

Hej Frank,

De kommende projekter ser vi frem til med tilbageholdt åndedræt (Så vent ikke for længe med at skrive!).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf arnehelge » ons 2. aug 2023 13:48

Flott tråd, jeg har liggende ett par PL L1000 som trenger noe service og kanskje jeg får mot til å prøve meg nå. Er en av de beste spillerne lydmessig som jeg har hatt oppe.
arnehelge
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 06 jan 2015
Lokalitet: Søgne, Norge

Re: Pioneer PL L1000 , reparation tips mm.

Indlægaf Fejensen » ons 2. aug 2023 17:28

Tak Arnehelge og Lykke til jeg håber du får gang i maskinerne og de får nyt liv :Thumpsup:
Vh. Frank
Fejensen
 


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 168 gæster