Bokrand/Ortofon AS309

Analog når det bedst

Bokrand/Ortofon AS309

Indlægaf his067 » lør 20. apr 2024 19:26

Nu har jeg endelig fået sat min Bokrand arm op på en Lenco PTP6 i en Corian plint. Lencoen fungerer fint, men jeg er temmeligt skuffet over hvor ringe Bokrands arm er.

#1: Antiskating sidder fast
#2: Antiskating markeringerne et tegnet op med en rød tusch pen. Det burde være gjort bedre.
#3: Det tog mig det meste af et år at få Alfred til at sende armen (efter at jeg havde betalt, selvfølgelig). Masser af undskyldninger om dårligt helbred og manglende dele på grund af Covid.
#4: Ledningsføringen er simpelthen for ringe: Ubrudt 33 AWG hele vejen til RCA stikkene. Knapt 120 cm udenfor selve arm-røret ligger løst indeni en nylon strømpe af den slags man bruger til at binde ledninger samme fra et fjernsyn.
#5: Ledningerne er mikrofoniske ad H. til.
#6: Armen duer ikke til en SPU (vertikale lejer er ikke ordentligt fastholdt og armen brummer...det sidste er godt nok hjulpet lidt på vej af Lenco motoren).


Så, så vidt jeg kan se, bliver Alfreds ophold i Skotland af kort varighed.

(undskyld det sure maveopstød, men altså Alfred burde kunne gøre det bedre. Der er forresten også en del klager over ham på Lenco-Heaven, så jeg er ikke helt alene i at brokke mig)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Bokrand/Ortofon AS309

Indlægaf Louis » lør 20. apr 2024 19:58

his067 skrev:Nu har jeg endelig fået sat min Bokrand arm op på en Lenco PTP6 i en Corian plint. Lencoen fungerer fint, men jeg er temmeligt skuffet over hvor ringe Bokrands arm er.

#1: Antiskating sidder fast
#2: Antiskating markeringerne et tegnet op med en rød tusch pen. Det burde være gjort bedre.
#3: Det tog mig det meste af et år at få Alfred til at sende armen (efter at jeg havde betalt, selvfølgelig). Masser af undskyldninger om dårligt helbred og manglende dele på grund af Covid.
#4: Ledningsføringen er simpelthen for ringe: Ubrudt 33 AWG hele vejen til RCA stikkene. Knapt 120 cm udenfor selve arm-røret ligger løst indeni en nylon strømpe af den slags man bruger til at binde ledninger samme fra et fjernsyn.
#5: Ledningerne er mikrofoniske ad H. til.
#6: Armen duer ikke til en SPU (vertikale lejer er ikke ordentligt fastholdt og armen brummer...det sidste er godt nok hjulpet lidt på vej af Lenco motoren).


Så, så vidt jeg kan se, bliver Alfreds ophold i Skotland af kort varighed.

(undskyld det sure maveopstød, men altså Alfred burde kunne gøre det bedre. Der er forresten også en del klager over ham på Lenco-Heaven, så jeg er ikke helt alene i at brokke mig)


Jeg købte en brugt til min sidste td-124. Jeg var heller ikke imponeret over kvaliteten. Antiskstingen på min virkede ikke. Synes heller ikke den var noget musikalsk vidunder. Den forlod relativt hurtigt matriklen igen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Bokrand/Ortofon AS309

Indlægaf Tonni » lør 20. apr 2024 21:27

Så kan jeg da sige, jeg må have været heldig, med min AS309.
Men, Jeg fik så også min, inden det gik helt a h til med Alfred.
Min fungerer i antiscatingen, og der er ikke slør i lejerne.
Samtidig med jeg ikke har haft problemer med brum, eller mikrofoni.

Men jeg kan så også konstatere, Bokrand har fået temmelig meget negativ omtale, de sidste par år.
Især ifm hans overholdelse af aftaler. Men også relateret til QC.

Trist at det er gået den vej...

Forresten dette er min, inden den kom på 124'eren...

Pakket.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4809
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster