Skifte rem på en Marantz TT 130

Analog når det bedst

Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf B&O Vintage » ons 7. jan 2015 22:25

Denne TT og to andre hentede jeg idag kvit og frit hos en ung mand. " de virker ikke". Nej der mangler en rem i denne så jeg når jeg ramte landet igen. Men den introduktioons video jeg fandt på nettet virkede ikke på denne. To fingre ned i midterhullene og træk bare op. Nej den stritter imod. Er der et bud på hvad jeg gør galt?
IMG_5098 (Large).JPG
IMG_5099 (Large).JPG
IMG_5100 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf No1 » ons 7. jan 2015 23:12

Hej B&O Vintage.
Jeg plejer at hvive op med to fingre i omtalte huller og samtidigt give spindlen et
"blidt dask" med en hammer - så plejer de at slippe. Det lyder måske en anelse voldsomt,
men spindlen plejer at være lavet af hærdet stål, så der kommer ingen mærker i den.
Hvis du evt har en hammer med et hoved lavet af kobber, messing eller aluminium er
den bedst at bruge - en såkaldt "bolche-hammer" (hoved af kunststof) plejer ikke at
være kontant nok, men prøv den først hvis du har sådan en. Alternativt ; sæt et stykke
messing-plade fast med tape på hovedet af din almindelige hammer inden du gi'r den et dask.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf his067 » ons 7. jan 2015 23:22

Jeg plejede at bruge en træsko på min Garrard 401s spindel...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf No1 » ons 7. jan 2015 23:30

Jeg plejede at bruge en træsko på min Garrard 401s spindel...
:cool1:
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf Tonni » tors 8. jan 2015 07:40

Hvad med den lidt blidere "et lille tjat med håndtaget af en skruetrækker"? Det er jo hverken en mejsel eller brolægning der skal klappres i... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Skifte rem på en Marantz TT 130

Indlægaf B&O Vintage » tors 8. jan 2015 12:17

Det virker!! Tak!! Den blæde mellem vare , en møbel hammer. Ny rem på og den snurrer. Mangler en nål Ortofon 5E. Og en Technics P30S nål. Nogen der noget liggende som jeg må købe???
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 142 gæster