Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Analog når det bedst

Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf Allan. A » ons 28. jan 2015 17:15

Jeg overvejer lidt at skifte min Akai ud med en af de ovenstående Philips modeller. Er det noget som man skal holde sig fra?

Har kig på de ovenstående da det er modeller med touch betjening og samtidig synes jeg de er rimelig pæne og se på.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf r-l-b » tors 29. jan 2015 01:14

Har haft en 8?? fra den serie - på positiv siden - der var nåletryks vægt indbygget i arm holderen - pladespilleren var ukompliceret at bruge og virkede i mange år - Det negative var at kabinettet var tyndt - den var følsom overfor placering tæt ved højtalere - ja selv langt fra havde den nemt ved at gå i selvsving - armen var ikke et vidunder og den jeg havde stod der så meget om electronic dit og dat på at man gik og troede den var direkte dreven, men den var en elastikdræven sag med rimeligt slapt bundtræk - Den er i mine øjne dårligere end en Pioneer pl 12d som kan fåes for næsten ingen ting og som ikke er nær så fælsom overfor akustisk tilbagekobling
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf Allan. A » lør 7. feb 2015 22:03

Ja det giver da lidt stof til eftertanke. De bliver handlet for en forholdsvis høj pris brugt, så derfor det og de ellers gode anmeldelser taget i betragtning havde jeg den til overvejelse men nu ved jeg ikke rigtig.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf Marantzman » søn 1. mar 2015 15:02

Faldt lige over tråden her.... jeg har selv haft en Philips 212 og en AF829 indenfor døren og syntes at det var udmærkede pladespillere og oplevede ikke tilbagekobling på noget tidspunkt så vidt jeg husker.

IMO var Philips ikke uefne til at lave pladespillere i forhold til japanerne og når man søger lidt på nettet over dem er der da mange positive udmeldinger at hente.
Nogen Thorens eller Rega er de i sagens natur ikke, men mindre kan jo også gøre det. Solide grammofoner som kan holde i mange år er det ihvertfald.
Men der er jo altid lige så mange forskellige meninger som der er mennesker og sådan skal det naturligvis også være.

god søndag.
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf Allan. A » ons 25. mar 2015 10:03

Jeg tror jeg skal prøve en af dem en dag enten 729 eller 829, da jeg samtidig synes det er flotte pladespillere og de får rrimelig gode roser rundt om på nettet
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Philips 977 og 829 pladespiller. Er de gode?

Indlægaf his067 » ons 25. mar 2015 10:13

r-l-b skrev:Den er i mine øjne dårligere end en Pioneer pl 12d som kan fåes for næsten ingen ting og som ikke er nær så fælsom overfor akustisk tilbagekobling

Sikken en herlig neologisme, Ruben. :lol:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster