SME Tonearm extension

Analog når det bedst

SME Tonearm extension

Indlægaf Louis » fre 22. maj 2015 12:36

Jeg har lidt forskellige dele til SME arme liggende, så jeg var så heldig at kunne købe af en bruger herfra:-)
De dele tæller bl.a. et armrør til en SME serie II (non Improved). Men jeg mangler den bagerste dele, den der monteres med gummi indenunder - Den hedder vist en "Tonearm extension" i manualen. Og der er jo enormt mange sme dele til salg på ebay, men jeg kan sgu ikke finde den del.

Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i den? Eller er jeg ude i at skulle lave en eller anden løsning?

Det er den øverste del på billedet.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME Tonearm extension

Indlægaf his067 » fre 22. maj 2015 13:44

Louis, de kommer op med mellemrum, så du må væbne dig med tålmodighed (eller købe en fra SME! De har dem stadig som reservedel, tror jeg).
Ellers kan du måske få et maskinværksted til at lave en? :ide:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: SME Tonearm extension

Indlægaf Jan » fre 22. maj 2015 13:47

Prøv at skrive til SME, de sælger reservedele direkte til slutbrugeren http://www.sme.ltd.uk/content/Spare-par ... 1310.shtml , jeg har købt stumper der, prisen var rimelig.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: SME Tonearm extension

Indlægaf Louis » fre 22. maj 2015 14:44

Tålmodighed har jo aldrig været min stærke side - så jeg prøver at skrive til sme:-)
Tak for svar:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: SME Tonearm extension

Indlægaf nybegynder » fre 22. maj 2015 16:24

kender ikke diameteren.men måske kunne den laves af det bagerste af en teleskob pegepind. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
nybegynder
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 25 apr 2013
Lokalitet: 6261

Re: SME Tonearm extension

Indlægaf nybegynder » lør 13. jun 2015 13:02

..............
nybegynder
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 25 apr 2013
Lokalitet: 6261


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster