Thorens TD165 Opstart

Analog når det bedst

Thorens TD165 Opstart

Indlægaf B&O Vintage » søn 2. aug 2015 21:48

Ja desværre havde min marskandiser ikke fået kontravægten med. Sååå jeg må bestille en på nettet medmindre der er nogen i gruppen der har en de vil sælge.
Pilfinger skal jo afprøve drejeskiven, så en kontravægt fra en Lenco passende så som så. Der er sikkert nogen der korser sig men jeg kan ikke vente.
Det funker intermistisk.
Men næste problem er at tidligere ejer har skruet transport skruer så hårdt i, at de ikke rokker :QQS: . Den til venstre har jeg løsnet noget men modstanden på den højre er urokkelig. Hvad skal jeg stille op ?
Der er jackstik, men intet "jord". Mangler det eller er der ikke noget på en sådan Junge aus der Schweiz?
Det forudsager en let brummen men den forsvinder hvis man " tapper " forsigtig med et finger på chassiet.

Ellers er det RAZORSHARP vellyd som kommer igennem ud i højtalerne. Absolut den bedste pladespillere jeg haft indtil nu. Cosmos Factory ruller på billedet.

Glæder mig til input, råd, tips og vejledning. :OLO:
WP_20150802_21_03_39_Pro (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Thorens TD165 Opstart

Indlægaf Louis » søn 2. aug 2015 22:00

Jamen så aftager jeg da gerne den Lenco L70;-)

Jeg mener der har været jord på de Thorenser jeg har haft. Ellers kan du bare forbinde en ledning fra pladespillerens motorchassis til forstærkeren.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Thorens TD165 Opstart

Indlægaf Storken » søn 2. aug 2015 22:03

Der var ikke jord på den TD 165, jeg har haft stående. Så det er måske lidt tilfældigt?
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Thorens TD165 Opstart

Indlægaf jan_stevns » søn 2. aug 2015 22:37

Thorens plejede på de modeller at føre chassi stel ud til højre kanal's stel - ergo : ingen separat stel ledning

Der er en flig på armbasen der kan bruges som separat stel - så skal man blot huske at fjerne forbindelsen
til phono-kablet

Dejlig spille iøvrigt ....
jan_stevns
 


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster