Den första stereoanläggningen som du hade...

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Den första stereoanläggningen som du hade...

Indlægaf Dan63 » tirs 14. jul 2020 10:48

Hej.

Mit første stereoanlæg, som jeg købte for mine konfirmationspenge sidst i 70'erne, var et forstærkerbyggesæt fra Jostykit, som en klassekammerats storebror samlede for mig og dertil en topbetjent Sony kassettebåndoptager, jeg kan ikke huske modellen, samt et sæt Sony højtalere, som var bestykket med Seas enheder, henholdsvis en 5 cm cone diskant og en 8" bas med foamkant.
Da jeg så fik anskaffet mig et sæt trompetfødder til højtalerne, syntes jeg det bare så fedt ud. Smil!
Det varede såmænd ikke så længe så brændte Jostykit forstærkeren svingspolerne af i basenhederne, så begyndte min interesse for at skille højtalere ad og prøve at udskifte på bedste beskub osv...
Efter Jostykit'en fik jeg fat i en Beomaster 1100 og da jeg senere, da jeg flyttede hjemmefra, udskiftede den til en NAD 7045 reciever, til NAD'en fik jeg fat i en Beogram 2202 og med en kammerats hjælp byggede et sæt højtalere med Seas 8" DD basenheder og en 10" Becker slavebas, samt Seas 086 diskanter og en 4" Peerless mellemtone med integreret bagkammer, (måske en Ko40) begyndte det at ligne noget vellydende.

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Den första stereoanläggningen som du hade...

Indlægaf trikker » tirs 14. jul 2020 14:26

Jeg startede ud med noget mange nok vil kalde skodanlæg. En hightone reciver som min bror sjovt nok havde magen til, bare med navnet Rising. Højtalerne var aflagte jamo power 100,
Som iflg min far, kunne spille alt for højt. Pladespilleren var, så vidt jeg huske en Akai
AP D2. Ikke et anlæg der vil gå over i historien
Men jeg elskede det når jeg hørte Kiss
Slade og Thin Lizzy. Man var vel en af de hårde
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 357
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster