Klassik rockmusik på vintage hifi

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Klassik rockmusik på vintage hifi

Indlægaf Allan. A » fre 15. jan 2021 17:05

acj1980 skrev:Jeg har nu levet længe nok til at ha bragt mine erfaringer inde på noget af det gode solide 70er gøjl, også selvom jeg er en årgang 1980, du kan roligt begynde at lede efter noget vintage grej, det var nemlig godt kram det meste fra det årti, højtalerne kan være forskellige som nat til dag, men det kan vi jo tage når den tid kommer, det kommer jo meget an på hvad musik man er til, og hvad højtalerne skal spille,

Jeg har f.eks selv et sæt Jamo j152 der er fra 1980 som jeg har renoveret begge basser på,
(nederest i midten på billedet)
Billede

Og så et sæt studiobox som også deler navn med både Jamo og Grundig, her er det som Jamo J50, det er egentlig et sæt Philips med en 12"bas, 5" mellemtone og 1" diskant
Billede
Begge sæt spiller i mine ører super harmonisk og sober, det er så trykkammer for begges vedkommende, bas-refleks fylder mere fysisk
mvh
Alex


Hejsa. Kan du evt huske hvad part nummeret er på bassen i Jamo J-152? Har selv erhvervet mig et sæt og de spiller fantastisk. Jeg jagter et sæt originale basser til dem, jeg ved kun de er fabrikeret af Peerless.. Tænkte du måske havde et billede af den løse enhed med part nummeret som plejer at sidde på magneten.

Måske jeg kunne være så heldig du har et sæt ekstra enheder? Jeg har et sæt enheder på hånden fra J-202 men de er ikke helt magen til
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Klassik rockmusik på vintage hifi

Indlægaf KenRas » fre 15. jan 2021 17:35

Det ser ikke ud til at acj1980 er aktiv mere her på forummet...??
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Klassik rockmusik på vintage hifi

Indlægaf Fredmarantz » fre 15. jan 2021 17:36

Rigtigt - han er ikke længere bruger her. Jeg har orienteret Allan.A.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Klassik rockmusik på vintage hifi

Indlægaf ferr31 » fre 15. jan 2021 18:00

Du kan nok finde ham som på facebook, jeg sender lige en pb med hans navn
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster