Lyd, men ikke hifi

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » lør 7. okt 2017 10:36

Jeg købte (som nok nogen er bekendt med) en gammel Ford Thunderbird (1965)i foråret. Sådan en har jeg ønsket mig siden jeg var 10 år gammel, men dengang rakte pengene kun til en blik-bil :( Jeg fik den hjem i April og efter at have studeret brugsanvisningen nøje fik jeg efterhånden lært at åbne de forskellige klapper på den...ja..det er ikke på normal vis. Da det lykkedes mig at åbne bagklappen fik jeg en lille overraskelse :shock:

Skruet fast i venstre side sad noget som lignede en lille skotøjs-æske og da jeg kiggede i den blev jeg ikke mindre forbavset. jeg kunne godt nok via mit arbejde genkende hvad der så ud til at være en ekko-fjeder og en lille forstærker, men hvad fanden skulle det der.

Det viser sig så Ford Company tilbød denne sjove facilitet som exstra udstyr. Rumklang var åbenbart eftertragtet på den tid, men da stereo kom på banen for alvor forsvandt denne mulighed snart. Min Thunderbird har den altså og jeg agter at gøre den kamp-klar her i vinter...for jeg synes da det er en sjov ting som bør bevares :OLO:

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Tube mania lør 7. okt 2017 18:45, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Struktør » lør 7. okt 2017 10:47

Hej Tube Mania.
Stort tillykke med din flotte bil. Selvfølgelig skal du gå i kast med den gamle og originale "rumklangsforstærker" Så når du skal ud næste år og køre, med vind i håret og måske Chuck Berry i radioen, med rumfornemmelse, så kan du sgu kun være en glad mand, med smil fra øre til øre :cool1:

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf lagavulin » lør 7. okt 2017 11:58

nysselig dyt og et sjovt tilbehør........men, hva' er det for en emaljeplade i forgrunden....syn's lygten siger BSA ?
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Elektronik » lør 7. okt 2017 15:07

lagavulin skrev:nysselig dyt og et sjovt tilbehør........men, hva' er det for en emaljeplade i forgrunden....syn's lygten siger BSA ?


Tror ilfg. emblemet ved lygten at det er en AJS eller Matchless. :Thumpsup:
Elektronik
 

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf lagavulin » lør 7. okt 2017 15:14

det har du da ret i....det ku' mine gamle øjne ikke lige spotte
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tonni » lør 7. okt 2017 17:26

Matchless ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 7. okt 2017 17:53

Den har wire wheels, Sports Roadster? Nice ride!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Elektronik » lør 7. okt 2017 18:09

https://i.pinimg.com/originals/91/ec/38/91ec38159b1a23356a6cb903ad50fb99.jpg
Kunne være en fin detalje. ;)
Men giver nok for mange "pop og knald" i lydbilledet med alle de stillevejs bump vi er forpestet med i DK's vejnet. :(
Elektronik
 

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Strandvaskeren » lør 7. okt 2017 21:18

Det er fanden fisme en sprød gryde...
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » lør 7. okt 2017 23:34

Tak skal i have :)

Boptilyoudrop skrev:Den har wire wheels, Sports Roadster? Nice ride!


Ja,,der er sådan et Tonneau Cover med som kan dække bagsædet..så den bliver til en 2 sædet roadster, men jeg synes der bliver lidt for meget 'batmobil' over den så. Der er nu også mange som gerne lige vil have en tur ..så er det sjovt at fylde op så vi er 5 personer.

Billede

Jeg er i øvrigt meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med radioen. Den virker, men er en AM only. Jeg kan i princippet sagtens få den til at spille lige det jeg har lyst til at høre, men hvis FM havde en fremtid ville jeg finde en original FM stereo til den...det kan man nemlig. Men det kan vel ikke svare sig nu..hvad ville i have gjort?

Jeg tror ikke jeg vil modernisere den med mp3..eller andet..så den forbliver nok som den er.
Senest rettet af Tube mania søn 8. okt 2017 00:03, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 7. okt 2017 23:59

Freaking awsome! Lige så gammel som undertegnede, tror sq jeg ser noget mere slidt ud :lol:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » søn 8. okt 2017 00:04

Ja..det samme her..og det hjælper nok ikke ret meget at poste et hundreder af de lange i os :lol: Det ville nok være spild.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Elektronik » søn 8. okt 2017 08:53

Det vil bestemt være synd at montere et "moderne" DAB+ radio i. :pisk: SD:SD
Men måske et skjult BT modtager og diskrete stereo højtalere. Så kan man via mobilen streame den musik man har lyst til. ;)
Elektronik
 

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » søn 8. okt 2017 09:33

Nu sidder jeg her og føler mig gammel (jeg har frygtet den dag)...hvad er en BT modtager. Det er vel ikke DAB for så havde du vel skrevet det? Der er faktisk lidt plads i /bag instrument panelet i midten for tak og lov for at min bil er født uden AC.

Edit...nåå...nu gik det op for mig. En Bluetooth et eller andetn dippedut. men hvor får den signal fra?

Nåå..edit en gang til..mobil..jamen jeg har ikke en 'smart telefon' hvad så? Men det kan da godt være det er løsningen..det har jeg jo nogle måneder til at tænke over. Er der ikke andre smarte ting man kan gøre?

Det er fandme træls at fm sikkert lukker. Det giver problemer både hjemme og ude. :( Somme tider er det rart at høre trafik-meldinger...det kan man jo heller ikke så.

Jeg har faktisk overvejet at finde en original FM stereo til den og så sk... på at det nok lukker. Så kan jeg jo bruge en mp3 tingest med FM transmitter. Dem er der jo mange af.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf MaxJ » søn 8. okt 2017 10:47

Sæt en am sender på og så en DAB adapter.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Næste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster