Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » tors 21. nov 2019 19:49

spuncut skrev:BTW Husk at skifte death-cap'en til en moderne Y-kondensator.
MVH Henning


Jeg overtog CM45 efter en som ikke kunne få den til at virke , men hans kunde ville ikke betale for noget...så jeg afleverede bare en forstærker som kunne spille...hvad der så skal ske er op til ejeren :shock:

Spændingen ligger for højt, men jeg kan ikke gøre noget ved det , udfra beskeden jeg fik.

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf tctla » tors 21. nov 2019 22:06

Hej Kim,

Nej, spørgsmålet er ikke dumt; det vil jo være en måde at stabilisere tingene på, tilsyneladende.
I den virkelige verden, vil man aldrig gøre noget sådant, for hvis det virkelig synes, at være nødvendigt, som i din CM45, så er der noget, der er ravende forkert og på vej ud over kanten.

Du har selv målt et spændingsfald over de 2 x 100KOhm gitter-afledere. Der skal absolut ikke falde spænding over dem, for der går ikke gitterstrøm i de udgangs-rør under normale omstændigheder. Ingen strøm = intet spændingsfald.
Nu vil dit måleinstrument selvfølgelig belaste spændingen, når du måler på styregitter-siden af modstanden. Et 14-på-dusinet digital multimeter har en DC indgangsmodstand på 10MOhm, så du vil altså shunte denne modstand til stel. Derfor vil den målte spænding falde en smule, men ikke meget. (Med mindre de to 100KOhm modstande er vokset helt vildt, som til flere MOhm, men det har du vel tjekket?)

Noget helt andet er, at du beskriver et Bias-kredsløb, der ikke kan fungere.
...fra den dumme sikring (Ja, den ER dum) til centertap på et 50KOhm pot. Det er ikke OK. Den ene ende af potentiometeret bør have stelforbindelse, og så kan midterbenet IKKE være input fra sikringen. Potentiometeret vil dø med det samme, når du drejer det i yderstilling mod stel. Som du beskriver det, er der overhovedet ikke en stel-reference på den negative G1 forsyning.
Det vil antagelig få helt uoverskuelige konsekvenser for udgangsrørenes stabilitet, hvis Bias-spændingen IKKE har reference til stel. Derfor kan manglende stelreference være den egentlige årsag til rørenes drift under opvarmning. Det ER dog antagelig for sent, at redde rørene, hvis de har arbejdet under de forhold længe.

Se på CM50 diagrammet. Her svæver Bias-potentiometeret med input på midterbenet og output på BEGGE yderben. Det sidder ikke som en regulering af størrelsen på den negative Bias, men som en justering til balancering af rørenes katodestrøm. Stel-referencen er de 2 x 50KOhm modstande fra yderbenene til stel.

Naturligvis bør man tjekke kondensatorerne fra fasevender anoderne til G1 på udgangs-rørene. Hvis de lækker, og det gør de tit, så vil du også ganske langsomt miste Bias-spænding på gitrene.

Jeg finder et par 6L6 til dig. Jeg er sikker på, at vi en dag vil få mulighed, at lægge arm om prisen :thumbsup:

Mvh,

/Torben.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2019 00:08

tctla skrev:Hej Kim,

Nej, spørgsmålet er ikke dumt; det vil jo være en måde at stabilisere tingene på, tilsyneladende.
I den virkelige verden, vil man aldrig gøre noget sådant, for hvis det virkelig synes, at være nødvendigt, som i din CM45, så er der noget, der er ravende forkert og på vej ud over kanten.

Du har selv målt et spændingsfald over de 2 x 100KOhm gitter-afledere. Der skal absolut ikke falde spænding over dem, for der går ikke gitterstrøm i de udgangs-rør under normale omstændigheder. Ingen strøm = intet spændingsfald.
Nu vil dit måleinstrument selvfølgelig belaste spændingen, når du måler på styregitter-siden af modstanden. Et 14-på-dusinet digital multimeter har en DC indgangsmodstand på 10MOhm, så du vil altså shunte denne modstand til stel. Derfor vil den målte spænding falde en smule, men ikke meget. (Med mindre de to 100KOhm modstande er vokset helt vildt, som til flere MOhm, men det har du vel tjekket?)

Noget helt andet er, at du beskriver et Bias-kredsløb, der ikke kan fungere.
...fra den dumme sikring (Ja, den ER dum) til centertap på et 50KOhm pot. Det er ikke OK. Den ene ende af potentiometeret bør have stelforbindelse, og så kan midterbenet IKKE være input fra sikringen. Potentiometeret vil dø med det samme, når du drejer det i yderstilling mod stel. Som du beskriver det, er der overhovedet ikke en stel-reference på den negative G1 forsyning.
Det vil antagelig få helt uoverskuelige konsekvenser for udgangsrørenes stabilitet, hvis Bias-spændingen IKKE har reference til stel. Derfor kan manglende stelreference være den egentlige årsag til rørenes drift under opvarmning. Det ER dog antagelig for sent, at redde rørene, hvis de har arbejdet under de forhold længe.

Se på CM50 diagrammet. Her svæver Bias-potentiometeret med input på midterbenet og output på BEGGE yderben. Det sidder ikke som en regulering af størrelsen på den negative Bias, men som en justering til balancering af rørenes katodestrøm. Stel-referencen er de 2 x 50KOhm modstande fra yderbenene til stel.

Naturligvis bør man tjekke kondensatorerne fra fasevender anoderne til G1 på udgangs-rørene. Hvis de lækker, og det gør de tit, så vil du også ganske langsomt miste Bias-spænding på gitrene.

Jeg finder et par 6L6 til dig. Jeg er sikker på, at vi en dag vil få mulighed, at lægge arm om prisen :thumbsup:

Mvh,

/Torben.


Hej Torben
Nej, det kan ikke være multimetret...jeg har en Fluke 87 III......og jeg skiftede begge modstande til 2W Philips 100K...og som sagt også de to 4K7.....den eneste komponent jeg ikke checkede var den 100uF Hitachi 50V som sad på udgangen af 50kOhm potmetret...sørens :(
Ja, jeg glemte at fortælle at den ene ende af potmetret faktisk er forbundet til stel...hvad er ikke rigtigt på tegningen?

50K potmetret er vredet helt over til mindste modstand < 15R så de -40VDC ligger på begge sider....jeg forstår ikke en "hat"...og har ikke set det her før?... kan rørerne have taget skade før jeg fik CM45 i hænderne? .. de fortalte at anoderne har været rødglødende........ :Skor:

Mvh. Kim
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf tctla » fre 22. nov 2019 00:40

Indgang og udgang er byttet rundt på potentiometeret.
Udgangen er altid midterbenet.
Den ene side af potentiometeret, der vender mod stel, er 99,99% sikkert brændt af, så stelforbindelsen mangler til kulbanen inden i potentiometeret.
For at være 110% sikker på en katastrofe, har man så indsat en 1 Amp. sikring, så det stakkels potentiometer ikke har haft en ærlig chance.
Dog, hellere potentiometeret end lysnettrafoen, hvis man har et valg !
Som du har tegnet det, har jeg også forstået konstruktionen ud fra din første beskrivelse.
Jeg kommer derfor tilbage til den manglende stel-reference fordi potentiometeret antagelig er brændt af.
Manglende reference vil ikke forårsage spændingsfaldet over de to 100KOhm modstande, men det kan have været den udløsende faktor for, at rørene gik amok, og derefter trækker gitterstrøm.
Eller, en eller begge overførings kondensatorer fra fasevenderens anoder er læk.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2019 00:42

kj2005 skrev:
tctla skrev:Hej Kim,



Naturligvis bør man tjekke kondensatorerne fra fasevender anoderne til G1 på udgangs-rørene. Hvis de lækker, og det gør de tit, så vil du også ganske langsomt miste Bias-spænding på gitrene.


Mvh,

/Torben.




Ja, selvfølgelig....jeg har bare aldrig tidligere haft en 60år gammel guitar forstærker i hånden, som har kørt med overspænding i mange år...så helt klart skal fasevender kondensatorerne checkes ....jeg tænkte ikke over det :oops:

Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2019 00:50

tctla skrev:Indgang og udgang er byttet rundt på potentiometeret.
Udgangen er altid midterbenet.
Den ene side af potentiometeret, der vender mod stel, er 99,99% sikkert brændt af, så stelforbindelsen mangler til kulbanen inden i potentiometeret.
For at være 110% sikker på en katastrofe, har man så indsat en 1 Amp. sikring, så det stakkels potentiometer ikke har haft en ærlig chance.
Dog, hellere potentiometeret end lysnettrafoen, hvis man har et valg !
Som du har tegnet det, har jeg også forstået konstruktionen ud fra din første beskrivelse.
Jeg kommer derfor tilbage til den manglende stel-reference fordi potentiometeret antagelig er brændt af.
Manglende reference vil ikke forårsage spændingsfaldet over de to 100KOhm modstande, men det kan have været den udløsende faktor for, at rørene gik amok, og derefter trækker gitterstrøm.
Eller, en eller begge overførings kondensatorer fra fasevenderens anoder er læk.


Tak for din viden...det er nok sådan det hænger sammen. Jeg har oplyst til ham der stod for reparationen, men som ikke kunne få forstærkeren til at fungere, at begge rør "løber" med bias og at han burde informere ejeren.
Får jeg forstærkeren tilbage, checker jeg de overførings kondensatorer.
Havde ejeren sagt at der måtte bruges lidt penge på forstærkeren havde jeg automatisk skiftet de 60 år gamle kondensatorer.

Du har været en stor hjælp :thumbsup:

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2019 13:26

tctla skrev:Indgang og udgang er byttet rundt på potentiometeret.
Udgangen er altid midterbenet.
Den ene side af potentiometeret, der vender mod stel, er 99,99% sikkert brændt af, så stelforbindelsen mangler til kulbanen inden i potentiometeret.
For at være 110% sikker på en katastrofe, har man så indsat en 1 Amp. sikring, så det stakkels potentiometer ikke har haft en ærlig chance.
Dog, hellere potentiometeret end lysnettrafoen, hvis man har et valg !
Som du har tegnet det, har jeg også forstået konstruktionen ud fra din første beskrivelse.
Jeg kommer derfor tilbage til den manglende stel-reference fordi potentiometeret antagelig er brændt af.
Manglende reference vil ikke forårsage spændingsfaldet over de to 100KOhm modstande, men det kan have været den udløsende faktor for, at rørene gik amok, og derefter trækker gitterstrøm.
Eller, en eller begge overførings kondensatorer fra fasevenderens anoder er læk.


Hej Torben

Hvis du er træt af mine spørgsmål...forstår jeg det, og du må sige fra :!: ??

I den CM 45 som jeg afleverede, sad der et ECL82/6BM8 hvorfra nogle printbaner var afbrudt til resten af driverprintet. Kan det ECL82 have drevet de "fjedre" som er den reverb?

Det meste silketryk på knap panelet var væk..... der var et svagt aftryk på betjeningspanelet hvor knapperne sad til regulering af reverb? Den her 45 er anderledes end dit 50'er diagram....hvor 45'eren har ensretter dioder, 2 drosselspoler, og et ECL82 på driverprintet....... 50'eren har rørensretning og at reverb "kun" drives af et 12AX7...."E" OSC tonegenerator ens for begge amps som jeg så det.
Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf tctla » fre 22. nov 2019 14:03

Ja, det er næsten det eneste, man kan bruge en power-pentode til i forstærkeren, når den ikke bliver brugt i udgangs-trinet.
Et 12AX7/ECC83 er virkelig et slattent rør at bruge som driver til Reverb-delen.
Der skal normalt mere knald på liggehønen fordi Reverb-Tank'en har en lavimpedanset indgang, der drives af en tilpasnings-trafo fra en kraft-forstærker, meget lig en højttaler, der skal trækkes fra en single-ended udgangs-forstærker.
Der ser dog ud til, at være en forklaring på brug af 12AX7 i en CM50. Dette er IKKE en "normal" Reverb-Tank, men en Piezo-Elektrisk variant af samme, som jeg egentlig aldrig har set før. I hvert tilfælde, hvis man skal tage CM50 diagrammet for gode varer. En Piezo-Elektrisk indgang er højimpedanset og spændings-styret i modsætning til den "normale", lavimpedansede, strømstyrede variant, der antagelig sidder i en CM45.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » fre 22. nov 2019 14:38

tctla skrev:Ja, det er næsten det eneste, man kan bruge en power-pentode til i forstærkeren, når den ikke bliver brugt i udgangs-trinet.
Et 12AX7/ECC83 er virkelig et slattent rør at bruge som driver til Reverb-delen.
Der skal normalt mere knald på liggehønen fordi Reverb-Tank'en har en lavimpedanset indgang, der drives af en tilpasnings-trafo fra en kraft-forstærker (måske på et par Watt?).
Der ser dog ud til, at være en forklaring på brug af 12AX7 i en CM50. Dette er IKKE en "normal" Reverb-Tank, men en Piezo-Elektrisk variant af samme, som jeg egentlig aldrig har set før. I hvert tilfælde, hvis man skal tage CM50 diagrammet for gode varer. En Piezo-Elektrisk indgang er højimpedanset og spændings-styret i modsætning til den "normale", lavimpedansede, strømstyrede variant, der antagelig sidder i en CM45.

Mvh,

/Torben


Supergod info for en som aldrig har kigget på eller rigtigt forstået alle de forvrængningsformer som findes i guitar amps.
Egentlig synes jeg at guitarens egen lyd skal "ren" ud igennem forstærkeren uden de svingninger som f.eks. en reverb kan tilføje. Dog må jeg sige, at den wah-wah som bl.a. blev brugt i nummeret "Tales of brave ulysses" af Clapton lyder supergodt. Clapton tog den wah-wah med sig fra besøget på Atlantic Studios i 1967 hvor Disraeli Gears blev optaget. En elektronikmand i New York's gader tæt på Atlantic Studios havde eksperimenteret med ny lyd. Clapton var på gåtur og hørte lyden fra musikforretningen. Sjov historie :thumbsup: Men ellers synes jeg godt om "clean tones" fra en guitar.
Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf tctla » søn 24. nov 2019 23:49

Hej Kim,

Jeg kom lige i tanke om denne tysk-sprogede artikel vedr. Reverb, eller Nach-Hall, som Grundig kalder det.
Artiklen handler ikke om denne effekt ifb. med guitar-forstærkere, men derimod om dens udnyttelse ifb. med musik-anlæg, mono og stereo.
Grundig opbygger en traditionel efterklangsenhed med mekaniske fjedre, en såkaldt reverb-tank, som det præcis kræver en power pentode, at udstyre. Se selv.

Mvh,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf spuncut » man 25. nov 2019 02:19

Piezo-reverben lyder ganske forfærdeligt, skulle jeg hilse og sige. Men det er en af de ting der er typisk for disse forstærkere, man har sparet der hvor man kunne. Det med "clean tones" er så som så, optimalt bør en guitarforstærker stige jævnt i forcrængning op til klip, således at man kan styre forvrængningen fra guitarens volumenkontrol samt hvor hårdt man anslår strengene. Det kræver en meget lav modkoblingsfaktor og dermed en højtaler der lyder "godt" ved lav dæmpningsfaktor. Desuden bør strømforsyningen være tilpas slatten, her hjælper rørensretning, således at den eftertragtede "sag"-kompression opnås og denne egenskab må heller ikke udvandes af en for høj modkoblingsgrad. Herudover er der specielle hensyn der skal tages i forbindelse med overstyring af udgangstrinnet således at udgangsrørene kan kan drives til "en vis grad" af gitterstrøm (AB2-ish) uden blocking-distortion. Alt i alt et noget andet paradigmesæt end hvad der hersker ifb. Hi-Fi.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » man 25. nov 2019 14:59

tctla skrev:Hej Kim,

Jeg kom lige i tanke om denne tysk-sprogede artikel vedr. Reverb, eller Nach-Hall, som Grundig kalder det.
Artiklen handler ikke om denne effekt ifb. med guitar-forstærkere, men derimod om dens udnyttelse ifb. med musik-anlæg, mono og stereo.
Grundig opbygger en traditionel efterklangsenhed med mekaniske fjedre, en såkaldt reverb-tank, som det præcis kræver en power pentode, at udstyre. Se selv.

Mvh,

/Torben


Hej Torben
Aldrig har jeg set magen til :lol: ...uden at have læst hele den tyske artikel, kunne jeg se lidt om den "hal-lydeffekt" eller forsinkelse af lyden som man (som jeg forstår det) har forsøgt at indbygge i rørforstærkeren...en slags efterklangs enhed ? jeg må have læst lidt grundigere på artiklen, men tak for den tyske tekst....jeg lærer lidt hver gang :thumbsup:

Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » man 25. nov 2019 15:08

spuncut skrev:Piezo-reverben lyder ganske forfærdeligt, skulle jeg hilse og sige. Men det er en af de ting der er typisk for disse forstærkere, man har sparet der hvor man kunne. Det med "clean tones" er så som så, optimalt bør en guitarforstærker stige jævnt i forcrængning op til klip, således at man kan styre forvrængningen fra guitarens volumenkontrol samt hvor hårdt man anslår strengene. Det kræver en meget lav modkoblingsfaktor og dermed en højtaler der lyder "godt" ved lav dæmpningsfaktor. Desuden bør strømforsyningen være tilpas slatten, her hjælper rørensretning, således at den eftertragtede "sag"-kompression opnås og denne egenskab må heller ikke udvandes af en for høj modkoblingsgrad. Herudover er der specielle hensyn der skal tages i forbindelse med overstyring af udgangstrinnet således at udgangsrørene kan kan drives til "en vis grad" af gitterstrøm (AB2-ish) uden blocking-distortion. Alt i alt et noget andet paradigmesæt end hvad der hersker ifb. Hi-Fi.
MVH Henning


Hej Henning, ja det virker helt anderledes end hifi ......uden at jeg forstår det hele mht overstyring og ønsket forvrængning, så var der et potmeter på 1mOhm på CM45 hvortil den negative bias gik, og fra dette potmeter kunne man fordele mere eller mindre negativ spænding til driverprintet.....den med negativ spænding til driverprintet forstod jeg ikke lige? Måske er der der en sammenhæng mht forvrængning og overstyring som du kender til og kan se virkningen af?
Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf tctla » fre 29. nov 2019 18:52

tctla skrev:Jeg finder et par 6L6 til dig. Jeg er sikker på, at vi en dag vil få mulighed, at lægge arm om prisen :thumbsup:

Mvh,

/Torben.


Hej Kim,

Jeg har fundet 3 x RCA brugte 6L6 i metalhus. Det er første generation af 6L6, og de har et max. anodetab på 19Watt, præcis som de equivalente 6L6G.
De kan sikkert godt bruges som afprøvnings-rør, hvis man ikke forventer de opfører sig som NOS, for det er de IKKE :!:
Her kommer så et alternativ, som jeg kraftigt vil anbefale, men valget er dit:
Få i stedet et sæt NOS Reflector 6П3С (6P3S) russiske erstatninger for 6L6. Bortset fra lidt større anodetab (20,5Watt), er de lig det originale 6L6. Rørene har samme produktions-kode, er fabrikeret i 1985 og har en normal Oktal-sokkel, ikke den af nogle udskældte Coin-Base.
Lad mig høre...

Så er der lige et påske-æg, eller er det mon en pakke-gave?, vedhæftet.
CIA-dokumentet har jeg ikke set publiceret før på nettet, men hvem ved?
Kig heri for 6P3S data, eller find selv på nettet. Her er dataene i det mindste på Engelsk.

Mvh,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Teisco Checkmate 45 guitar schematics

Indlægaf kj2005 » lør 30. nov 2019 13:21

tctla skrev:
tctla skrev:Jeg finder et par 6L6 til dig. Jeg er sikker på, at vi en dag vil få mulighed, at lægge arm om prisen :thumbsup:

Mvh,

/Torben.


Hej Kim,

Jeg har fundet 3 x RCA brugte 6L6 i metalhus. Det er første generation af 6L6, og de har et max. anodetab på 19Watt, præcis som de equivalente 6L6G.
De kan sikkert godt bruges som afprøvnings-rør, hvis man ikke forventer de opfører sig som NOS, for det er de IKKE :!:
Her kommer så et alternativ, som jeg kraftigt vil anbefale, men valget er dit:
Få i stedet et sæt NOS Reflector 6П3С (6P3S) russiske erstatninger for 6L6. Bortset fra lidt større anodetab (20,5Watt), er de lig det originale 6L6. Rørene har samme produktions-kode, er fabrikeret i 1985 og har en normal Oktal-sokkel, ikke den af nogle udskældte Coin-Base.
Lad mig høre...

Så er der lige et påske-æg, eller er det mon en pakke-gave?, vedhæftet.
CIA-dokumentet har jeg ikke set publiceret før på nettet, men hvem ved?
Kig heri for 6P3S data, eller find selv på nettet. Her er dataene i det mindste på Engelsk.

Mvh,

/Torben


Hej Torben
Tak for dit tilbud om 2 x 6P3S = 6L6...det vil jeg gerne tage imod....kan jeg give dig 6 styk 6BQ7a i bytte...eller?

Jeg kunne godt tænke mig at teste dem i min Leak Stereo 50-60 kopi hvor der i øjeblikket sidder 7581a / KT66 med en anodespænding omkring 410-415VDC...det må 6P3S kunne klare :thumbsup:

Ja, vi må håbe du ikke bliver hentet af russerne eller CIA for spionage :lol: ....dokumentet ser ud til at være fra 1952-53 så det går nok an at vise det..... ;)

Mvh. Kim
Brugeravatar
kj2005
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30 nov 2010
Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster