Braun Hi-fi

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Braun Hi-fi

Indlægaf felsby » tirs 20. sep 2011 20:55

Jeg har lige bestilt denne:
Billede

- da jeg er vild med Dieter Rams´ design. Måske har jeg overset det, men jeg ville være vild med en Braun tråd her på forum! Så vidt jeg husker fandt den altid heldige PQR en Braun pladespiller et sted.
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf pqrannes » tirs 20. sep 2011 21:49

Dieter Rams' designs er specielle, også når det gælder hifi.

Jeg fandt (men betalte også) for en Braun PS-500 grammofon, som jeg har været glad for, selv om den vist nu er lidt på vej ud på et sidespor - der er jo så mange andre grammofoner. Jeg tror, den skal have lov at spille med min Fisher/AR-6 combo i jazz-hjørnet.

Forresten har jeg for nyligt forsøgt at skille mig af med en Braun CSV-13 rørforstærker, men har inaktiveret annoncen efter et åndssvagt skambud (http://www.dba.dk/roerforstaerker-braun ... -77460950/). Men den er da til salg endnu.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf r-l-b » ons 21. sep 2011 22:27

der er en rigtif flot Dieter Rams /Braun sag i den blå for ikke mange penge

http://www.dba.dk/tuner-braun-ce-500-design/id-77780450/ samme har et sæt Coral 15 basser til kun 700
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf Ehapa » lør 24. sep 2011 21:01

Med alt mulig respekt skulle Braun især skille sig på Designet, men Lydmæssigt skulle det ifølge forskellige tyske forums være temmeligt langt efter andre tyske mærker som Telewatt, dynacord som måske i sidste ende endda er billigere. se www.tubeclassic.de
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf Ehapa » lør 24. sep 2011 21:06

Sorry, not much about these amps. You will find tons of information on the web.
Thousands of CSV13s and CSV60s have been sold ... and thousands of CSV60s have blown up. They get extremely hot. Where did they leave their philosophy that the design has to follow the function?
Anyway, both models sound bad. Yes: BAD. They have a permanent "loudness" function which leads to a "ultra-UN-linear" frequency response. The preamp section (mounted on printed circuit boards) is (maybe) the worst I know.
The ouptput tubes (EL84 in the CSV13) use fixed bias and (thank god!) are not mounted on the PCB. PL504 output tubes in the CSV60? Oh my god. These are TV tubes.

Be glad if you own the smaller CSV13 and use the power amp section only.


Fra Tubeclassic.de
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf bukkehave » tors 29. sep 2011 22:25

Et sæt Dieter Rams Højtalere - L900:
http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 80EndTagRU
Brugeravatar
bukkehave
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 apr 2011
Lokalitet: Århus C

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf pqrannes » tors 29. sep 2011 22:38

Ehapa skrev:Sorry, not much about these amps. You will find tons of information on the web.
Thousands of CSV13s and CSV60s have been sold ... and thousands of CSV60s have blown up. They get extremely hot. Where did they leave their philosophy that the design has to follow the function?
Anyway, both models sound bad. Yes: BAD. They have a permanent "loudness" function which leads to a "ultra-UN-linear" frequency response. The preamp section (mounted on printed circuit boards) is (maybe) the worst I know.
The ouptput tubes (EL84 in the CSV13) use fixed bias and (thank god!) are not mounted on the PCB. PL504 output tubes in the CSV60? Oh my god. These are TV tubes.

Be glad if you own the smaller CSV13 and use the power amp section only.


Fra Tubeclassic.de


Man behøver altså ikke træde i det. Uden at kunne finde tilbage til stedet, husker jeg et citat, der sagde "at der findes ikke en el84 pp rørforstærker, der lyder dårligt".

Min CVS 13 Braun lyder ikke dårligt. Faktisk tror jeg at jeg pt foretrækker den frem for min Fisher X-100, der også er pp el 84. Men sådan er der så meget.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf Tube mania » fre 30. sep 2011 10:29

felsby skrev:Jeg har lige bestilt denne:
Billede

- da jeg er vild med Dieter Rams´ design. Måske har jeg overset det, men jeg ville være vild med en Braun tråd her på forum! Så vidt jeg husker fandt den altid heldige PQR en Braun pladespiller et sted.



Så er de rette højtalere lige her;

http://tinyurl.com/6z6p3kp

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf felsby » fre 30. sep 2011 10:36

ja, hvis jeg havde pladsen ville jeg prompte byde! De kunne være sjove at sætte i stand.
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Braun Hi-fi

Indlægaf Torben » lør 20. apr 2013 01:32

Jeg var engang inviteret til en BRAUN demo på FAlkoner Centret hvor alle de meget flotte forstærkere grammofoner højyyaleree osv. stod.
Man spillede højt (dengang højt!) og det lød da fint. Har faktisk fortsat det katalog der blev delt ud.
Kataloget rummede alle de omtalte apperater - samt en side med anbefalelsesværdige plader.
Ogås båndoptageren BRAUN 1000 kendte jeg - den var tung som et hus, og regelen var at havde du en BRAUN 1000 så holdt den enten til du var meget gammel - eller også gik den i stykker hele tiden!
Min holdt et par år så blev den faset ud til fordel for andet udstyr - vist nok en Philips Pro !2 - dejlig maskine!
Med hilsen TorbeN
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster