Marconi Distortion Meter

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Marconi Distortion Meter

Indlægaf Erik » ons 30. dec 2020 16:54

Hej
I denne corona jul har jeg brugt jule dagene på sådan et måleinstrument.
Jeg fik den af mine børn i julegave. Havde forhandlet prisen på eBay ned til 70 EUR ,men så var den pludselig solgt.
Konen havde vist luret hvad jeg havde gang i, så hun købte den for næsen af mig. Juleaften lå den under træet.
Efter rengøring og maling af kabinettet er den blevet helt pæn.
Inden opstart skiftede jeg 5 kondensator 2 stk. var helt defekte. Derefter virkede den, men kunne ikke holde kalibrering.
Så skiftede jeg ca. 25 kulfilms modstande ud med 1% metalfilm. Nu er den helt stabil og virker fint.
Instrumentet kan måle Distortion ned til 0,01% signal/støj + voltmeter op til 30V og er liniær op til ca. 100 kHz så det er vist fint til mit brug.

Glædelig baghjul og godt nytår
Erik
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Erik
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 21 dec 2014
Lokalitet: Janderup

Re: Marconi Distortion Meter

Indlægaf KenRas » ons 30. dec 2020 17:17

Tillykke med den Erik.

Et uundværligt instrument når man roder med forstærkere. Det er en god hjælp når man skal vurdere en forstærkers generelle sundhedstilstand.

Jeg kender ikke den pågældende model, men Marconi har lavet mange fine instrumenter gennem tiden.
Og 70 Euro lyder som en fin pris :thumbsup:

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster