Forlængerledninger til Stax Hovedtelefoner

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Forlængerledninger til Stax Hovedtelefoner

Indlægaf his067 » tirs 20. dec 2011 23:27

Er der nogen af jer der ved hvor man kan få han og hun stik til at lave en forlængerledning til en Stax SRX hovedtelefon? Jeg vil sku ikke betale 100 GBP for sådan en.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Forlængerledninger til Stax Hovedtelefoner

Indlægaf bukkehave » fre 23. dec 2011 23:31

Brugeravatar
bukkehave
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 apr 2011
Lokalitet: Århus C

Re: Forlængerledninger til Stax Hovedtelefoner

Indlægaf zaragon » søn 25. dec 2011 15:54

øhhh - først: GLÆDELIG FEST!;-) ....og så tror jeg, man skal passe lidt på med selv at lave forlængerkabler til STAX elektrostatiske ørebøffer - der går (såvidt jeg ved) temmelig meget strøm gennem disse kabler (mest i PRO-versionerne), så derfor er der ikke loddet på de originale STAX-forlængerkabler, men brugt en anden type... var det noget med stål-litze, eller sådan noget? Hvis du kommer til at træde på en "hjemmestrikket" forlænger, der er loddet på alm. vis, og du river ledninger af så de kortslutter, risikerer du i bedste fald at sikringen går i STAX step-up'en, i værste fald et par brændte ører og/eller en afbrændt forstærker. Jeg tror, man skal være meget varsom med selv at lave forlængerkabler til netop STAX! Har ikke selv lyst til "at komme i stødet" med mine egne ihvertfald! :shock:

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Forlængerledninger til Stax Hovedtelefoner

Indlægaf thov » søn 25. dec 2011 18:01

£59 for et kabel på 2,5m som hverken ødelægger lyden eller udstyret, er ikke så galt - sammenlignet med de hysteriske kabelpriser man ellers kommer ud for.

Og så tænk på ladestrømmen til elektrostatpladerne. Ganske få (uskadelige) mA, men 600V som kan lave en del ravage, hvis de slipper det forkerte sted hen :'(
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster