Murphy 188

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Murphy 188

Indlægaf Tube mania » lør 28. jan 2012 14:59

Jeg troede ikke jeg skulle hoppe på OB, men denne radio tager netop udgangspunkt i open bafle princippet...så nu har jeg den som projekt. Den har PP (15W) og 12" Celestion højtaler samt variabel båndbredde på tuneren...jeg er spændt på hvad den kan klare
:PP:

Billede

Billede
Senest rettet af Tube mania lør 28. jan 2012 17:37, rettet i alt 2 gange.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Murphy 188

Indlægaf ole n 84 » lør 28. jan 2012 15:09

Fedt projekt

Kan den spille som den står der og hvad vil du lave ved den.

Glæder mig til at høre mere om projektet :thumbsup:
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Murphy 188

Indlægaf Tonni » lør 28. jan 2012 15:16

Øjj det ser spændende ud!!!

Er det 40 serien der er brugt? - Og så 30 serien eller KT'ere i udgangen?

Alder? gætter på slut '40'erne?
Engelsk? - eller US?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4811
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Murphy 188

Indlægaf Tube mania » lør 28. jan 2012 15:31

Udgangene er 6P25...som er lig med KT61...den er ærke engelsk...jeg har ikke haft mod til at sætte strøm på endnu. Jeg vil lige skifte overførings-kondensatorer inden...nogle lytter er skiftet. Jeg tror den fra 49-50...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Murphy 188

Indlægaf r-l-b » lør 28. jan 2012 15:41

er den mon ikke tænkt til hjørne placering så den får noget hjørne/horn forstærkning - frem for ren open baffel`?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Murphy 188

Indlægaf Tube mania » lør 28. jan 2012 15:45

Ja...de har tænkt i hjørne placering...

Twin dial radio of 1948 made in England (GB)- 11 tubes of special GB type & brand - with seperate reciever and amplifier chassis in one cabinet, receiver in the top and power-amp in the bottom of cabinet - push pull balanced twin output tube power amp. that gives 20 W RMS - big 25 W 12' Celestion high quality speaker for great sound - this radio was designed for big rooms and corner positioning.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Murphy 188

Indlægaf Tube mania » tirs 31. jan 2012 10:53

Nu har jeg fået gang i den og jeg må sige det er den blødeste, runde lyd jeg nogensinde har hørt...fantastisk mellem-tone. Højtaleren er tydeligvis udviklet med henblik på OB brug...dvs lille magnet = lavt Q...det er det der giver bas. Højtaleren sidder i en kasse med ca 4cm dybde og som er ventileret så lidt af trykket på forsiden af membranen lukkes ud på bagsiden baffelen???? De må have haft en tanke...med det... :?:

Membranen er ret stiv og relativ blød i ophænget, men til gengæld er der skrappe restriktioner i spideren...
Den holder godt fast i membranen og sætter grænsen for max udsving så der ikke sker skade på svingspolen ved lave frekvenser pga af OB princippet. Den kan spille bas og prøver på at spille diskant ...der er nok til at gøre mig glad, men jeg er jo osse halvdøv :Gammel: Det hele har en kvalitet som gør den kan have været brugt som monitor på radio-stationer. Jeg bliver nok nødt til at finde en radio mere magen til i UK så jeg kan få stereo :ide:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Murphy 188

Indlægaf mcs_5 » tirs 31. jan 2012 16:25

Hvor har du fundet sådan en radio henne?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Murphy 188

Indlægaf Tube mania » tirs 31. jan 2012 18:33

Min hemlighed hehe :Skor:

Nej...QXL auktion såmænd og manden som havde den boede i RY, men jeg vil nu gerne vide hvordan den er havnet i DK...så jeg skriver til ham. Det virkede som om han vidste en masse ting...
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Murphy 188

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 31. jan 2012 20:48

Tube mania skrev:Ja...de har tænkt i hjørne placering...

Twin dial radio of 1948 made in England (GB)- 11 tubes of special GB type & brand - with seperate reciever and amplifier chassis in one cabinet, receiver in the top and power-amp in the bottom of cabinet - push pull balanced twin output tube power amp. that gives 20 W RMS - big 25 W 12' Celestion high quality speaker for great sound - this radio was designed for big rooms and corner positioning.


Sikke nogen fester den må have været med til :D
To af dem i stereo må da være det perfekte loungesetup til et vintagetræf? Jeg tænkte på, er er ikke noget om at man kan få en hævning i det øverste basområde med sådan en ventilering, som så understøtter en varm lyd?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Murphy 188

Indlægaf pqrannes » tirs 31. jan 2012 20:59

Boptilyoudrop skrev:Sikke nogen fester den må have været med til :D
To af dem i stereo må da være det perfekte loungesetup til et vintagetræf? Jeg tænkte på, er er ikke noget om at man kan få en hævning i det øverste basområde med sådan en ventilering, som så understøtter en varm lyd?


Vi kan godt nøjes med mono til loungen. Har den mon en linjeindgang, så man kan slutte en signalkilde til?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Murphy 188

Indlægaf Tube mania » tirs 31. jan 2012 21:14

Ja...det har den...

@bop

Det er muligt du har ret...jeg har ikke set denne teknik før....der er byttet om på begreberne her: normalt ville det være en radio med indbygget højtaler, men denne her er en højtaler med indbygget radio...

mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster