Hvad er det og kan det laves om?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf glowin » ons 7. mar 2012 22:41

Som titlen siger, så står jeg med en højtaler fra en radio ved navn Hightone model HST 1012, og nu da jeg har lidt ekstra plads i mit værelse, vil jeg gerne kunne bruge højtaleren til min mobil og mp3-afspiller, og så dum som jeg er troede jeg at det var en ganske almindelig 3.5mm jackstik, men det viste sig at det var det ikke... Det er en flad skinne med en lille metal stang, og i stedet for at købe nye højtalere så ville jeg gerne kunne genbruge denne, så er der en mulighed for at man kan få en adapter til at sætte i et almindeligt jackstik? Uploader et billede så i nok bedre kan forstå hvad jeg mener. Tak på forhånd :-)
glowin
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 mar 2012

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf thov » ons 7. mar 2012 23:45

Det er et ganske almindeligt DIN højttalerstik, som du ikke uden videre kan tilslutte en MP3 afspiller - der er ganske enkelt ikke power nok i afspillere til at trække højttalere (andet end små ørepropper).

Der skal en effektforstærker imellem.
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf glowin » ons 7. mar 2012 23:50

Jeg har stadigt min gamle radio, men jeg kan da ikke se noget input? Altså så lyden fra afspilleren bliver sendt ind i radioen.
glowin
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 mar 2012

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Strandvaskeren » tors 8. mar 2012 00:10

Det lyder som om du kunne bruge et kabel herfra http://www.av-connection.dk/?ML=313, der er lidt forskellige prisklasser at vælge mellem afhængigt af hvor fancy du synes det skal se ud. Kablet bruger du mellem din mp3 afspiller og din radio, herefter lader du radioen om at forstærke signalet op så det bliver til musik ud af højttalerne.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Fredmarantz » tors 8. mar 2012 00:10

Aner ikke, hvordan sådan en High tone ser ud på bagsiden, men hvis der sidder to phono-bøsninger til noget inputhalløj, så køb et kabel i den lokale radiobiks. Kablet skal være et signalkabel mini-jack stereo til 2 x rca/phono. Sæt minijack'et i din spilledåse og sæt de to RCA/phono-stik i din radio og sæt vælgerne på den rigtige indgang.
Hvis du kan smide et billede ind her af din radio - samt et tydeligt billede af bagsidens stikmuligheder, så vil det være noget nemmere at hjælpe dig - ellers bliver det vist op ad bakke.

vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Fredmarantz » tors 8. mar 2012 00:11

to sjæle....
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Tube mania » tors 8. mar 2012 00:28

Hvis alt glipper (og det er der en risiko for) så er denne mulighed til gengæld skudsikker...kvaliteten kan diskuteres, men det kan den også på en high tone. No pun intended... :Skor:

http://www.avxperten.dk/ipod-tilbehoer/ ... ne+og+MP3+
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf mcs_5 » tors 8. mar 2012 00:35

Tube mania skrev:kvaliteten kan diskuteres, men det kan den også på en high tone.

Så, nu ikke være ond ved Hightone. Jeg hørte mange plader på min mors Hightone plov i min barndom. Og nej, det var ikke en pladespiller - det var en plov. Furene den pløjede kan stadig høres :cool1:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf thov » tors 8. mar 2012 04:45

De små FM transmittere er ikke så ringe, især hvis man er heldig med at finde en 'ensom' frekvens.
Det meste af Sjælland er fint på 90,6 MHz, lige bortset fra et område omkring Helsingør, hvor en lokal sender genererer en masse støj.

I andre landsdele er der forhåbentlig flere 'huller' i FM båndet, og en immobil placering hjælper også :thumbsup:
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Tube mania » tors 8. mar 2012 09:35

Jeg tror også i dette tilfælde passer tingene meget godt sammen så den løsning er gangbar hvis der nu ikke findes et input på hightone. Jeg mener at have set sådan nogen med indbygget casette. Der var ingen muligheder, men jeg ved ikke om den TO har er med casette...hvis ikke skulle man da tro der fandtes et input bagpå den.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf glowin » tors 8. mar 2012 17:36

Tak for svarene alle sammen!
http://imageshack.us/f/441/imag0244if.jpg/
Bagsiden
http://imageshack.us/photo/my-images/845/imag0250g.jpg/
og forsiden
Håber de er gode nok, var nød til at bruge en anden side, da billederne skulle skarpe.
Dejligt at se at det ikke er en dyr løsning, nu når jeg skal bruge den.
Endnu engang tak for alle svarene :-)
glowin
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 mar 2012

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf Tube mania » tors 8. mar 2012 17:50

Så er dette en mulighed...du skal bruge den der hedder AUX på radioen...

http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_k ... 54_da.html
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Hvad er det og kan det laves om?

Indlægaf glowin » lør 10. mar 2012 14:01

Et kabel er hermed bestilt, det burde gerne komme snart :)
Tak for hjælpen, nu sparede jeg lige en sum penge på at genbruge det gamle
glowin
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 mar 2012


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster