Teenage-setup vs. 3 :)

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 12. maj 2012 12:03

Man kan også måle bias over en af de store effektmodstande der ofte er af cementtypen. Men så skal man lige omregne lidt.
Men, det kan godt være at det ikke betyder noget for lyden at der står noget dc på udgangen, dog kan det være en indikator på en fejl. Det oplevede jeg i den grad med min gamle 5m21. Der var tydelig forskel på de to kanaler, den ene kunne stort set justeres i nul, den anden hang oppe på en 130 mv, lige meget hvad jeg gjorde. Der var simpelt hen en skjult loddeflig under sovs og sager der strittede ud og ramte loddeøjet ved siden af. Tube mania kunne ikke komme på flere fejlkilder, han begyndte at pege på pertinaxplader der tidligere havde lavet ulykker. Derfor kom luppen frem og fejlen fundet. Da jeg fik forstærkeren var den sunde kanal justeret op på samme værdi som den syge... fusker er der nok af :Skor:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf mickr » søn 13. maj 2012 00:27

Beovoxerne har nu fået et nyt hjem, hvor de forhåbentlig vil skabe glæde og hygge. Vi begynder at have lidt travlt for min niece har fødselsdag d. 29. Hvilke højttalere til max 800,- ville være et godt match til den, i vores ører, lidt køligt klingende Rotel 820BX4? Som nævnt bliver der primært lyttet til tung rock på teenageværelset, ved moderat lydstyrke.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus


Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf mickr » man 14. maj 2012 00:13

Hvad ville I sige til dem her i setuppet? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=221306 ? Det skal siges at dette teenageværelse er pænt stort.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf ole n 84 » tirs 15. maj 2012 18:35

mickr skrev:Hvad ville I sige til dem her i setuppet? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=221306 ? Det skal siges at dette teenageværelse er pænt stort.


Jeg har aldrig hørt den højttaler spille, men det ser ud som et meget godt tilbud, så hvis jeg var dig ville jeg købe dem, bare for at prøve, 500 kr. er jo ikke en herregård.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf mickr » tirs 15. maj 2012 23:22

Boptilyoudrop er kommet til undsætning med et sæt A25 der gerne skulle lande på teenageværelset en af de nærmeste dage. De der gravide pingviner kræver vist lidt mere spark i måsen end 30 W.

Hvis jeg ellers kan få liv i den "håndsky" Kenwood DP-7060, så mangler vi bare en (helst) sort og enkel pladespiller uden for mange dikkedarer. Nogen bud?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 15. maj 2012 23:50

mickr skrev:så mangler vi bare en (helst) sort og enkel pladespiller uden for mange dikkedarer. Nogen bud?

Hvad med en af de små Thorens'er - f.eks. en 280'er som denne
http://www.dba.dk/pladespiller-thorens- ... -82438499/
Den hér er godtnok uden låg, men de kan findes med låg og til samme eller lidt lavere pris.
Det er tæt på no-nonsense (kun autostop) og ser rimelig clean ud.
Junior har en m. Ortofon OM 10 pick-up - det fungerer fint.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf mickr » tirs 29. maj 2012 01:05

I dag fylder min niece så 15, og skal have sin gave her til morgen. Hvad møder hende mon ved morgenbordet?

[Drumroll]

Forstærker: JVC JA-S31
Tuner: JVC JT-V11

(Faderen er vendt på en (plade)tallerken og kan nu godt se charmen i et par overflødige knapper og metalskinnende overflader)

Højttalere: Scandyna A25

Pladespiller: (og mit beskedne bidrag): JVC JL-A20, der spiller ganske pænt, men desværre kører lidt for langsomt. Det er ikke muligt at justere hastigheden på denne pladespiller, men en ny rem kunne måske hjælpe? Den er monteret med en Ortofon FF15 pickup der måske sidder lidt for "langt fremme i skoen." På plinten er markeret et lille område benævnt "overhang" og jeg formoder at nålespidsen burde svæve hen over dette på vej ind på pladen? Det gør den ikke. den sidder ca. 10 mm længere fremme - altså væk fra armbasen. Jeg har tænkt og tænkt, men jeg er simpelthen ikke klog nok til at udregne om en for lang tonearm afspejles i hurtigere eller langsommere rotation, eller om det er uden betydning... Jeg beklager min grænseløse uvidenhed og manglende logisk sans :oops:
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf KlausM » tirs 29. maj 2012 06:09

mickr skrev:
Pladespiller: (og mit beskedne bidrag): JVC JL-A20, der spiller ganske pænt, men desværre kører lidt for langsomt. Det er ikke muligt at justere hastigheden på denne pladespiller, men en ny rem kunne måske hjælpe? Den er monteret med en Ortofon FF15 pickup der måske sidder lidt for "langt fremme i skoen." På plinten er markeret et lille område benævnt "overhang" og jeg formoder at nålespidsen burde svæve hen over dette på vej ind på pladen? Det gør den ikke. den sidder ca. 10 mm længere fremme - altså væk fra armbasen. Jeg har tænkt og tænkt, men jeg er simpelthen ikke klog nok til at udregne om en for lang tonearm afspejles i hurtigere eller langsommere rotation, eller om det er uden betydning... Jeg beklager min grænseløse uvidenhed og manglende logisk sans :oops:


Det var da et fint anlæg at få som 15 årig. Ny rem er en god ide, smøring af pladetallerken leje (og måske motorlejer) kunne også være en god ide. Overhang har ikke indflydelse på hastighed men styrer pickup'ens sporing, korrekt overhang sikrer lavest mulig forvrængning.

Læs evt mere på Jan Nielsen's glimrende hjemmeside: http://www.pladespilleren.dk/

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Teenage-setup vs. 3 :)

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 29. maj 2012 19:07

Hvad med et billede eller to? :D
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster