Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf dhad » lør 7. jul 2012 14:53

Hej

Jeg har købt et par ting på et loppemarked, og som vanligt er de ikke helt i tiptop stand! :D

Den første ting er en Philips mikrofon modelnr. N8306, den virker fint men trænger til at få skiftet ledning. Der er ingen skruer i mikrofonen, og jeg kan ikke umiddelbart skrue hovedet af. Er der nogen som tilfældigvis ved hvorledes den skal skilles ad?

IMG_0195.jpg

Obejkt 2 er en Keiko båndoptager. Problemet med den er, at den ikke er helt stabil mht. til afspilningshastighed og nogle bånd kan den ikke rigtig spole fremad på. Tilbagespoling virker fint. Jeg kan også tydeligt mærke forskellen på "tandhjulet", som driver båndspoling, hvor den til fremad er noget lettere at stoppe end den anden.Har I nogen ideer til, hvad der kan være galt?

IMG_0196.jpg

Mvh Peter
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf dhad » lør 7. jul 2012 20:22

Jeg har ordnet mikrofonen, men båndoptageren driller stadig. Jeg har haft den skilt ad, og kan se at remmen bliver for slap, når jeg spoler frem. Kan man lave en ny eller købe en? Og hvordan skifter man den, den sidder bl.a. under et beslag?

Billede
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf mcs_5 » lør 7. jul 2012 22:47

dhad skrev:Kan man lave en ny eller købe en?

Ja. Prøv et radioværksted eller eBay.

Og hvordan skifter man den, den sidder bl.a. under et beslag?

Løsner beslaget og lirker remmen ud/ind.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf dhad » lør 7. jul 2012 23:29

Ok, kan plastik-skruen med den grønne maling i midten af beslaget skrues af Eller skal det gøres på siden af beslaget?
dhad
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26 maj 2012
Lokalitet: Bjerringbro

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf Sorenki » lør 7. jul 2012 23:41

skruen kan skrues af, den grønne maling er der kun for at blive brudt hvis man skruer på skruen. ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2050
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf his067 » søn 8. jul 2012 01:14

santashooter skrev:skruen kan skrues af, den grønne maling er der kun for at blive brudt hvis man skruer på skruen. ;)

Jeg ville skrue den af i siden: den midterste skrue er leje for svinghjulets aksel og skal justeres ind igen hvis du løsner den. Hvis du istedet løsner side-skruerne behøver du ikke justere igen. Godt nok er det ikke svært. men der er ingen grund til at gøre tingene mere besværlige end nødvendigt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Philips mikrofon og Keiko båndoptager

Indlægaf Sorenki » man 9. jul 2012 09:59

his067 skrev:
santashooter skrev:skruen kan skrues af, den grønne maling er der kun for at blive brudt hvis man skruer på skruen. ;)

Jeg ville skrue den af i siden: den midterste skrue er leje for svinghjulets aksel og skal justeres ind igen hvis du løsner den. Hvis du istedet løsner side-skruerne behøver du ikke justere igen. Godt nok er det ikke svært. men der er ingen grund til at gøre tingene mere besværlige end nødvendigt.

godt set - det havde jeg ikke lige fanget
normalt når man maler på en skrue er det fordi skruen har en vigtighed i sin position = justering fx
man kan således se på et apparat om nogen har "pillet" og så har man en ide om hvor man skal starte ved en eventuel fejlsøgning.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2050
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster