American Restoration

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

American Restoration

Indlægaf larsne » ons 23. jan 2013 14:34

For ikke så længe siden så jeg et afsnit af American Restoration hvor en gammel rørradio fra 1920'erne fik den helt store tur
Billede
Billede

Jeg kan ikke helt forstå ejeren af hvad der åbenbart er et familie arvestykke, den er jo ikke restaureret i min optik - nærmere renoveret, og det er lidt en anden sag. Bevares den blev da flot, men det ligner lidt en replika 'made in china', og ikke en original antik US radio.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: American Restoration

Indlægaf Sorenki » ons 23. jan 2013 14:59

i min optik, er en restoration at føre et objekt tilbage til det udseende og den funktionalitet om objektet havde da det blev produceret.
altså; hvis ovenstående radio så ud, som på nederste billede da den først kom på markedet, så er det vel underordnet om den så ligner noget for nyligt produceret. så længe den altså så, sådan ud.
Hvis man derimod har fået den til at skinne mere eller lavet andre halvsmarte løsninger, så synes jeg det er synd, og på lige fod med LED skalabelysning, troels gravesen filtre og at tune en volvo amazon - det kan godt være sjovt, men jeg synes ikke det gør objektet mere interessant, tværtimod.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: American Restoration

Indlægaf larsne » ons 23. jan 2013 15:30

Farverne er så vidt jeg kan læse mig til korrekte, men der har fået en god gang klar lak så den fremstår mere skinnende, og det er bestemt ikke original. Hvis de bare havde givet den en lakering unden alt det ekstra gejl ville den have et noget mere autentisk udtryk, men ejeren (eller skuespilleren som det vist ofte er i disse reality programmer) blev rigtig glad for resultatet, og det er jo det som tæller i sidste ende.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: American Restoration

Indlægaf ole n 84 » ons 23. jan 2013 16:32

hej

På hvilket pogram kommer American Restoration, og hvilken tid.
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: American Restoration

Indlægaf Max » ons 23. jan 2013 16:37

Det minder mig om veteranbiler der har fået metallak, grimt.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: American Restoration

Indlægaf MDA » ons 23. jan 2013 17:14

ole n 84 skrev:hej

På hvilket pogram kommer American Restoration, og hvilken tid.


Discovery og history channel
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: American Restoration

Indlægaf Fredmarantz » tors 24. jan 2013 00:31

larsne skrev:For ikke så længe siden så jeg et afsnit af American Restoration hvor en gammel rørradio fra 1920'erne fik den helt store tur
Billede
Billede

Jeg kan ikke helt forstå ejeren af hvad der åbenbart er et familie arvestykke, den er jo ikke restaureret i min optik - nærmere renoveret, og det er lidt en anden sag. Bevares den blev da flot, men det ligner lidt en replika 'made in china', og ikke en original antik US radio.


Den nye maling og forkromning er ikke fra tyverne - og man kan ikke se, at den er gammel- ligner, som en anden bemærker et kinesisk replikum.

Efter min egen private filosofi, så skal tingene være så originale(også maling og andre overflader) som muligt- men med MASSER af små undtagelser, som nok vil trække for langt ud, men kort fortalt, så skal tingene i min verden være partsoriginale incl maling og deslige. Dog undtager jeg, hvis tingene er usunde eller farlige for enten apparat eller bruger (her kan kraftige oxyderingsangreb, mørnede netkabler - mørnet indvendig forkabling - osv.. ofte katagoriseres). Dertil skal tingene være RENE og velpudsede og i øvrigt fremstå troværdige, og med skyldig hensyntagen til original finish - også i detajen. Står man med et apparat, som næsten er fantastisk pænt, så har jeg før liiiige smidt en lille prik sort maling på en "prikskramme" - ren forfængelighed - ellers ville jeg formentlig bare få øje på den lille skramme, hver gang, jeg passerede apparatet.
Men undtagelserne bliver rigtig mange - fx udskiftning af mørnet skum - el blæser - en kondensator - en transistor sker jo hele tiden. Nogle gange kan man ikek få det originale og nogle gange BØR man ikke sætte de gamle ting i (kondensatorer) - og her kan der ind imellem "restuffes" - hvis det vurderes at være på sin plads..
Og - jo - jeg har også skiftet skruer ud, som var hærgede med en anden ditto (samme skrue - bare pænere) og jeg kan blive ved.

Jeg er ikke helt hellig - og har før haft sprøjtemalet sort stænkmaling på en ualmindelig grim overflade - men i de enkelte tilfælde er der en masse vurderinger inden - kommer også an på, hvilket apparat det drejer sig om -

Jeg har med SPnikon engang haft et tæt møde, hvor vi enedes om at arbedje med at tingene i et ikke ubetydeligt omfang skulle søges at have samme "partsnummer" jf. servicemanual. - hvis udskiftninger skulle komme på tale-

Jeg tror, at jeg vil ende med ordene "troværdighed i vidt omfang" her - ellers bliver jeg bare ved.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: American Restoration

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 24. jan 2013 12:00

Ligner en kikse-kagedåse, især after restoration...

Så en Fiat 124 Spider på nettet som åbenbart er retro Arbath-racing'ificeret. Selvom resultatet er imponerende flot og den måske også kan præstere i vintage racing, og selvom den bliver solgt som replica, så er det alligevel snyd på en eller anden måde... Helt original er sådan en 124 Spider en nydelig lille vogn.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: American Restoration

Indlægaf kbekke » tors 24. jan 2013 18:30

Den var pænere før end efter...

_s_
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 94 gæster