Dagens Vintage-billede fra værkstedet....

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Dagens Vintage-billede fra værkstedet....

Indlægaf Nillerviborg » man 6. maj 2013 14:25

Hejsa..:

Jeg vil i denne tråd komme med et billede i ny og næ, for at vise nogen af de ting indeni, som måske kunne være interessante for os tosser. Der er selvfølgelig tale om en skøn blanding af ting indleveret til reparation, sammen med sager fra min egen samling, som enten bare er rare og ha', eller som måske eventuelt kunne være til salg - til den rigtige pris.

Hvis man mener tråden skal ligge et andet sted end i "Andet Vintage-udstyr", så må vi jo finde det rigtige sted. Men jeg ved sgu' egentlig ikke rigtigt hvad den rigtige plads er til en skøn sammenblanding af alverdens billeder og produkter...

Mvh. Lars / Viborg
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Dagens Vintage-billede fra værkstedet....

Indlægaf Nillerviborg » man 6. maj 2013 14:33

Og første dag / første billede....

Ganske kort derfor vi altid skifter hele Cone-kittet når der kommer "beskadigede" højttalere ind, istedet for bare og lave blandede forsøg med nye kanter og sådan.
Burn.JPG

Man kunne svagt høre denne raslede - det kunne jo lisså godt være det manglende ophæng der skabte problemet...

Scratch 2.JPG

Små ridser på svingspolen...

Scratch.JPG

- Og er det ikke et lille "gnist-brændmærke der ???

På sigt ville skader på svingspole nummer 2 nok have givet problemer - og det ville ikke være muligt og se dem uden at splitte det hele ad...!!

Hvis der var ligt mere særegne kendetegn på disse, havde jeg nok afsluttet med "gæt hvilket produkt" - men det gør jeg s ikke her, der er tale om JBL 4412 med 128H1 basser i. Cone-kit's er nogenlunde til og betale, men desværre tager det lidt tid og få dem heeeelt til det mørke midtjylland...

/ Lars
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Dagens Vintage-billede fra værkstedet....

Indlægaf larsne » man 6. maj 2013 21:36

Dejligt at man stadig kan få reconekits til de gamle jbl, men jeg frygter lidt at det indenfor en overskuelig årrække vil være slut. I en tid hvor bundlinjen er vigtigere end alt andet vil en koncern som Harman desværre nok fravælge den slags niche produktioner. så kan man håbe at der findes nogen som fører det videre ligesom great plains audio gør det med Altec.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster