Beomaster repration søges

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Beomaster repration søges

Indlægaf Nic-1993 » fre 1. nov 2013 13:56

Det er model 4400, som har haft lidt brum problemer i den venstre kanal side den er helt død, kan ikke huske hvornår det skete, men er der nogen som kan fikse det?, jeg ligger i Rødekro.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf acj1980 » fre 1. nov 2013 16:05

Noget kunne tyde på den har haft problemer med bias-potmeteret og derfor har trukket lidt vel meget strøm, bliver den eller har den været varm i den side af forstærkeren når den har brummet, og bliver den varm nu? som jeg læser det kunne det tænkes at udgangs transistorene er smuttet, det er 4 stk darlington transer der skal bruges

mvh

Alex
acj1980
 

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf Nic-1993 » fre 1. nov 2013 17:59

acj1980 skrev:Noget kunne tyde på den har haft problemer med bias-potmeteret og derfor har trukket lidt vel meget strøm, bliver den eller har den været varm i den side af forstærkeren når den har brummet, og bliver den varm nu? som jeg læser det kunne det tænkes at udgangs transistorene er smuttet, det er 4 stk darlington transer der skal bruges

mvh

Alex


ja, den bliver varm i den side når den brummer, når den står på phono, har du fikset en før?.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf acj1980 » lør 2. nov 2013 00:33

Jeg har selv en tilsvarende der spiller, vil tro den er klappet af i udgangen, og det er nok foresaget af det potmeter der bestemmer tomgangsstrømmen, det er nok lidt langt væk jeg bor i forhold til dig, så der må kunne findes en der bor lidt tættere på dig.
Mvh

Alex
acj1980
 

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf Nic-1993 » lør 2. nov 2013 00:37

acj1980 skrev:Jeg har selv en tilsvarende der spiller, vil tro den er klappet af i udgangen, og det er nok foresaget af det potmeter der bestemmer tomgangsstrømmen, det er nok lidt langt væk jeg bor i forhold til dig, så der må kunne findes en der bor lidt tættere på dig.
Mvh

Alex

Jeg kan måske for gjort nådet transport så kunne jeg tage den med over, men vi får at se hvem der ligger tættere på.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf mcs_5 » lør 2. nov 2013 00:45

Hvis du vil betale penge for at få den repareret, kan Haderslev Radio & TV (Storegade) sikkert hjælpe - men det kan jo være der er nogen endnu tættere på.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf mjo » lør 2. nov 2013 00:48

Uden at være expert har jeg 3 restaureringer/reperationer af BM 4400 på samvittigheden, så hvis det glipper med transporten er du velkommen til at melde dig så kigger jeg gerne på din BM 4400. Lokalitet er er ca. 30 km syd for Rødekro ...

mvh Mike
Brugeravatar
mjo
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18 apr 2012
Geografisk sted: Nordlige Tyskland
Lokalitet: Flensborg

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf Nic-1993 » lør 2. nov 2013 01:05

mjo skrev:Uden at være expert har jeg 3 restaureringer/reperationer af BM 4400 på samvittigheden, så hvis det glipper med transporten er du velkommen til at melde dig så kigger jeg gerne på din BM 4400. Lokalitet er er ca. 30 km syd for Rødekro ...

mvh Mike

Hej, jeg har måske tid i morgen til at komme forbi, jeg skal bare havedt snakkedet lidt med nogen jeg kender som gerne hvill køre mig hvis jeg er heldig, kan du sende din adresse til min inbox?, så kan jeg tenke over det.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Beomaster repration søges

Indlægaf acj1980 » lør 2. nov 2013 13:57

Fedt der kom respons på Nic´s indlæg.. i er sku alletiders gutter ;-) thump´s up herfra
acj1980
 


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster