vinyl og lak overførsel?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

vinyl og lak overførsel?

Indlægaf Nic-1993 » tirs 31. dec 2013 01:02

hvilken type pladespiller og hvordan skulle jeg slutte den til min pc?.
jeg tenker at lave sådan nådet ligne http://www.youtube.com/watch?v=X5CMpz-8CtI bare et exempel.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: vinyl og lak overførsel?

Indlægaf jan_stevns » tirs 31. dec 2013 01:23

Når du nævner både vinyl og lak , skal du nok lede efter en pladespiller med de nødvendige hastigheder 33/45 og 78

Du har nok behov for en pickup hvor du kan skifte nåleforparten ud, når du skal køre 78'ere, da en nål beregnet til lp'er bestemt ikke er egnet til de gamle 78'ere

Du kan slutte din pladespiller til din forstærker på ganske normal vist, og tage et kabel fra båndoptager udgangen , og føre over til den linieindgang der som regel er på lydkortet i din pc . Har den ikke en sådan indgang, må du anskaffe noget passende, f.eks et Roland DuoCapture USB lydkort.

Når du så har fundet et egnet program til computeren er du nok køreklar - jeg bruger tit Audacity - det virker glimrende, men det er der mange andre der også gør, nogen kan lide moderen, andre datteren.
jan_stevns
 

Re: vinyl og lak overførsel?

Indlægaf Nic-1993 » tirs 31. dec 2013 01:31

jan_stevns skrev:Når du nævner både vinyl og lak , skal du nok lede efter en pladespiller med de nødvendige hastigheder 33/45 og 78

Du har nok behov for en pickup hvor du kan skifte nåleforparten ud, når du skal køre 78'ere, da en nål beregnet til lp'er bestemt ikke er egnet til de gamle 78'ere

Du kan slutte din pladespiller til din forstærker på ganske normal vist, og tage et kabel fra båndoptager udgangen , og føre over til den linieindgang der som regel er på lydkortet i din pc . Har den ikke en sådan indgang, må du anskaffe noget passende, f.eks et Roland DuoCapture USB lydkort.

Når du så har fundet et egnet program til computeren er du nok køreklar - jeg bruger tit Audacity - det virker glimrende, men det er der mange andre der også gør, nogen kan lide moderen, andre datteren.


Jeg har diamond audio klar her jeg mangler det ordenlige setup.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: vinyl og lak overførsel?

Indlægaf jan_stevns » tirs 31. dec 2013 01:40

Ikke forstået :(
jan_stevns
 

Re: vinyl og lak overførsel?

Indlægaf Nic-1993 » tirs 31. dec 2013 01:57

jan_stevns skrev:Ikke forstået :(



Min fejl, jeg har programmet til lyd restoreing så jeg mangler bare at sette tingne op.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 56 gæster